Fru-MammaVims Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 jeg har termin 2 juli men var på skjekk på føden i går å de sa morkaken var mesten helt klar for fødsel så det kan skje nokså fort.. noen som har peiling
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Morkaken klar for fødsel? Hmmm Aldri hørt... Men jeg har lik termin som deg vet du, og skal på ul på fredag, og jeg vil også få en beskjed om at noe er i gang ;p Er litt lei nå på slutten, dårlig nattesøvn +++
bambyb82 Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Har også termin 2 juli 23 dager igjen... Visst noen skulle ha mista tellinga Men at morkaka er klar er ny for meg..? Betyr det at den vil bli "dårlig" om du venter lenger? Gikk ti dager over forrige gang.. Så går vel over denne gangen og.. Blir jo nesten førstegangs igjen ettersom datteren min er 9,5 år.. Men aldri godt å vite.. har jo så sinnsykt mye kynnere ... Men vil ikke håpe på for mye. Og har jo et hav av ting som må på plass ennå.. Så hadde blitt litt hektisk om det plutselig skulle komme en baby
Fru-MammaVims Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2011 ja den var ny for meg og. har aldri hørt om noen som har sakt noe lignende før. så jeg skjønte ikke den , men men er vist ikke alt jeg skal forstå eneste jeg forsto utifra alt hun sa var at der nermet seg nå
LilleMy08 Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har også termin 2.juli og begynner åbli veldig klar alt er klart her hjemme. Sengen er redd opp, alle klærne vasket og bleier og utstyr på plass. Fødte 4 uker før termin med forrige så jeg har vært mentalt forberedt på at det kan skje igjen, men man vet jo ikke. Tipper på en uke til nå gleder meg SÅ nå!! Formen er veldig opp og ned. Hodet er ikke festet enda.
Juliprinsessene Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har også termin 2 juli og super klar for å bli ferdig:) Skal bli så godt å få den lille tulla ut av magen og få min egen kropp tilbake. Skal på UL til onsdag så er veldig spent:) Håper egentlig ho kommer en dag etter termin. For den 3 juli har mormoren min 75 års dag og ho begynte å grine av glede når jeg fortalte at ho skulle bli oldemor til ei jente 2 juli. Ho sitter å ber om at ho kommer den 3:) hehe. Vi har også alt klart. Fikk installert barnesetet i går! Og pakket fødebaggen så nå må ho bare komme:) Har forresten heller aldri hørt at morkaka kan bli klar for fødsel. Men nå skal jeg ikke si at jeg vet så mye om det siden jeg er 1.gangs. Håper alt står bra til med dere jenter:) Gøy å se at det er noen stk med samme termin:)
*Melody* Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Hei.. Jeg har termin 28 juni, menmptte inn å lese her fordet Det jeg stusser litt på er at flere av dere sier at dere skal på ul nå på slutten.. Hvorfor det egentlig? Er vel ikke noe normal prosedyre det såfremt ikke ungen ligger i seteleie etc.. Er jo bare på ul de kan vurdere hvordan morkaken fungerer. Kjenner ingen som har vært til ul noen uker før termin så måtte bare spørre. Jeg har heller ikke fått 'tilbud' om dette fra lege/jordmor. Jeg var til 3 ul før uke 15, men de bestilte jeg selv hos privat gyn. Er det vanlig å bestille seg ul ukene før termin for å sjekke ting som feks morkaken?
Juliprinsessene Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 jeg skal på UL fordi han jeg gikk til ordinær UL til mente han måtte sjekke/se på noe før fødselen. Jeg har vist unormalt lang livmorhals eller noe sånn (husker ikke helt å han sa, er jo over 30 uker siden første UL) og så ligger den motsatt vei av normalen. så han ville bare sjekke at det ikke var noe problem i forhold til fødselen. har hatt 5 UL til nå + 1 innvendig.
♥ Baby - 02.07.11 ♥ FØDEKLAR Skrevet 9. juni 2011 #9 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har gått jevnlig til ul på sykehuset, fordi jeg går på Klexane, blodfortynnende, og da må dem sjekke veksten jevnlig. På fredag har jeg vel siste ul, er jo bare 3 uker igjen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå