Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Min gutt på straks 4 mnd har sluttet å like å ligge i vogna. I det siste har jeg hatt med meg babybjørn og endt opp med å bære ham og dytte en Tom vogn. Men får vondt i ryggen av bb så tok en tur med nyinnkjøpt Manduca idag. det var nedtur for mini, han godtok ikke å sitte vendt innover... Det gikk litt bedre å bære ham på hofta, men det blir vanskelig om man må ha med sekk. Så nå lurer jeg på hvor lenge jeg må holde ut med babybjørn...
*Lissi* Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 4 mnd. er veldig litt tidlig for han å sitte. Så sant du ikke legger ryggen nesten helt flat.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2011 Åja, det er for tidlig nå regner jeg med, men er det når de begynner å sitte selv? Og når er det vanlig at de gjør det? Han liker veldig godt å sitte litt fremoverlent med støtte (på fanget f eks). Hater å ligge ned, skal opp og frem. Har en sånn hardbag som man kan stille opp i sittende, men der blir han bare til å skli ned eller synker ned på siden. Vet babybjørn har en ny modell som har hoftebelte, men hvis det er snakk om kort tid før vi kan ta i bruk sportsdelen så er det kanskje ikke verdt bryet.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2011 Sjekket vognens manual nå, og der står at sittdelen er konstruert for barn over 6 mnd eller barn som kan sitte selv. Men prøvde for moro skyld, og på det laveste hakket kan jeg ikke skjønne at han sitter dårligere enn i bilstol.
*Lissi* Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Snuppa har nettopp fått begynne å sitte korte perioder i vogna. Er rett over 6 mnd. Hun sitter veldig stødig. Tenkte jeg skulle bytte til sittedelen iløpet av juli/august.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 De sier vel at bag er opptil 6 mnd som ett gjennomsnitt. Men jenta mi var helt vill i bagen når hun var 4,5mnd, så vi brukte sportsvogndel på korte turer når hun skulle være våken, som f.eks. På butikken. Tok bag når vi trillet for at hun skulle sove ute. hun har hele tiden vært tidlig ute i utviklingen, men satt ikke helt På egenhånd hvis vi satte henne på gulvet når vi byttet. Men hun satt veldig stødig i vognen. Vi har emmaljunga city cross, og jeg hadde hakket på nr 2 fra det laveste når hun var våken og ville få med seg verden, og den blir så og si helt flat når man legger den ned på laveste nivå. Nå blir hun 7 mnd i morgen og vi hadde hvert all aldri i verden kunnet bruke bag lenger enn 5 mnd tror jeg. Hn snudde seg rundt oppi bagen og ble helt gal av nysgjerrighet - hun kunne jo risikere å gå glipp av noe der hun lå! Barna våre er forskjellige, men jeg vil bare si at det er du som kjenner ditt barn best, og du er den som er best egnet til å ta valget om når det er greit å bytte sitter barnet skikkelig i den (de ligger jo mer enn de sitter på de laveste nivåene) ser jeg ikke noe problem med å bytte, men om barnet blir "hengende" ville jeg nok ventet. Men som sagt er det du selv som har den største kunnskapen om hva som passer ditt barn best Stol på deg selv, hvor galt kan det gå? Lykke til!
Fru Pinne Skrevet 8. juni 2011 #7 Skrevet 8. juni 2011 Vi byttet da småttikken var 3-3,5 mnd. Han har alltid vært stor, og på den tiden lå han å stanget hodet oppi bagen så jeg fant ut jeg skulle prøve å bytte. Sportsdelen på vognen min kan legges helt flat så jeg så ingen problem i det. Det fungerte helt fint, og vognen ble også litt lettere og greiere å styre Nå når han snart er 5 mnd tar jeg ryggen opp på første hakket når han er våken og vil se litt. Er ikke særlig bratt, han ligger mer enn han sitter. Gjør det du føler er greit for ditt barn
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Jeg tok i bruk sportsdelen da tulla var 5 mnd for hun ble for lang for bag'en. Da lå hun slakt oppover. Hun har aldri hatt noen problemer med ryggen/bekken eller noenting. Hun begynte å åle seg da hun var 5 mnd. Tidlig ute med å stå. Hun satt stødig da hun var 6 mnd. Så om du må så bruker du sportsdelen. En kan faktisk ikke alltid følge "reglene".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå