Gå til innhold

Jeg og jenta mi på snart to år skal fly til Tr.heim på fredag, men hva kan jeg ha med som håndbagasje?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta med minst mulig hvis du kan få plass til alt under.

Siden jenta de er under to år så sitter hun på fanget ditt. Det kan være lurt å ha med seg litt leker som er greie å leke med på flyet, et skift og bleier om nødvendig.

Kommer jo litt ann på fra hvor dere flyr også på hvor lenge dere må fly.

Jeg lover deg, hvis du ikke tar med bleie, så kommer hun garantert til å bæsje med en gang dere letter (hørt at det er mange som faktisk gjør det pga lufttrykket... ikke spør hvorfor.. leste det en plass...?).

En liten bleie og en pakke våtservietter tar ikke mye plass.

Du kan ta med tåtflasker med vann, juice, saft eller det hun drikker. Bare legg det på båndet gjennom sikkerhetskontrollen.

Noen plasser går du rett gjennom, mens andre plasser (oftest i utlandet) ber de deg ta en sup fra flaskene). For å forsikre seg om at det ikke er noen ulovligheter oppi.

Jeg ville også ha tatt med bleier. Fra du sjekker inn til du får tilbake kofferten så går det mer enn en time:)

Ellers så kan du som hun over skriver ta med deg det meste. Vi har ikke fått lov til å ta med drikke gjennom kontrollen annet enn når det er kokt vann til melkepulver. Men ta med en tom flaske og fyll den innenfor kontrollen. Kremer og slikt er akkurat samme regler selv om det er små med.

Gjest ronja røverdatter

En times flytur tar fort 3 timer... så av hensyn til dine medpassasjerer bør du absolutt ta bleier med.

Du kan jo ikke bare regne selve flyturen, men tiden du ikke har bleier tilgjengelig.

Annonse

Du kan ha med juice, mat o.l. bare flaskene er forsegla. Jeg fløy for kort tid siden og hadde med juice som jeg ga på opp-og nedturen. Virka veldig bra.

Kan skrive under på at du bør ha med bleier... Trykket kan gjøre store saker for å si det sånn.......

Kan alltids ta med en bleie i veska, men tvile på å få brukt den..

Hvilken aktivitet er grei da, som ikke tar store plassen?

Jeg skal love deg at uansett om du trenger eller ikke trenger det, så ta med bleie og våtservietter! Og i tilfelle en bukse eller genser.... det tar ikke mye plass og en liten sekk klarer man å ha med.

Det kan være greit å ha med noe drikke, barnemat går greit gjennom sikkerhetskontrollen i norge. Og det er også greit å ta med kjeks kanskje? Da har dere noe å spise gjennom flyturen.. Greie ting å putte i sekk er jo bøker, eller en liten tegneblokk og små farger.

Har flydd mye med små barn, det går alltid bra! Bare ikke stress... det merker barnet! LYkke til!

Skal bare ha med en håndveske, så må være noe lite. Vi blir nemlig ikke hentet på flyplassen, men må ta bussen til et senter der vi blir hentet når arb.dagen e slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...