Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 4 år, og har nettopp lært å sykle på to-hjuling. Han vil ha med sykkelen i bhg hver dag.

Vi er veldig strenge med at han bare skal ha på hjelmen kun når han sykler og ikke når han leker med noe annet eller klatrer e.l. Men han glemmer seg hele tiden. Jeg må gang på gang si fra at han ikke skal klatre i trærne med hjelmen på.

Og når han er i bhg kan man jo ikke stole blindt på at de ansatte heller. Ulykker skjer jo, vi leser jo om dem stadig.

Så mitt spm er: kanskje det er tryggere å la han sykle uten hjelmen, enn å ta sjansen på at han skal henge seg fast under lek.

Hva tror /gjør dere i slike tilfeller ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage har de heldigvis ikke lov til å ha med egne sykler. I barnehagen har de bare trehjulssykler og sparkesykler med brede dekk, så da er ikke behovet for hjelm der.

Skrevet

Har ikke tenkt over det... 4åringen bruker hjelm i bhg når han sykler, men regner med han tar den av når han er ferdig..?!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vår barnehage tillater egne sykler, og veldig mange som har med. De må ha hjelm for å sykle, også trehjul. Min datt forresten av trehjuling i fart, selv med brede dekk etc (barnehagens sykkel). Har også lurt på det med hjelm, men i vår barnehage er de voksne svært påpasselige med å ta av hjelmen når de ikke skal sykle Dessuten er området for sykling helt uten andre lekeapparater og trær etc og avskjermet fra resten av barnehagen.

Skrevet

I vår bhg har de med sykler. De ansatte er MEGET påpasselig med at hjelmen skal av når sykelen ikke brukes.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg mener dem burde bruke hjelm i bhg når dem sykler. i bhg til mini buker dem ikke hjelm og jeg syns det blir veldig teit at vi har lært han at man skal bruke hjelm når man sykler(OGSÅ VOKSENE!!) mens i bhg "trenger" han det ikke.. han sykler jo betydelig mer i bhg enn hjemme så jeg irriterer meg litt over dette.. er foresten ikke mulighet til å ha med egene sykler i denne bhg.. har sagt i fra at jeg vil han skal bruke hjelm men dem bryr seg ikke for hver gang jeg henter han og han er ute og sykler så mangler hjelmen... sørger for å påpeke det og spørre: men hvor er hjlmen din da?? man må jo ha hjelm når man sykler!! men null interesse fra de voksene.

Skrevet

Jeg hadde rett og slett ikke latt han få med sykkelen inn i bhg.

Her har det også vært veldig mange spørsmål om å få med sykkelen inn, men det er ikke lov i barnehagen hans, og det synes jeg er HLET greit.

Hadde ikke tatt sjansen på det, for jeg er ikke for hjelm under lek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...