Gå til innhold

2 år - 2 uker hos pappa i sommer?

Anbefalte innlegg

Gutten blir 2 år i Juli. Pappan vil ha han med seg på ferie i 14 dager i juli måned. Jeg mener som mamma at det burde være greit. Han er god og snill mot guttungen og de har bra kontakt. samtidig så sier feks helsesøster at 14 dager er for lenge for et så lite barn.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143308180-2-%C3%A5r-2-uker-hos-pappa-i-sommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis pappaen er oppegående og en god far, og de har et nært forhold og kjenner hverandre godt, så ser jeg da ikke problemet med det. Det er da ikke en fjern slektning ungen ser 2 ganger i året..

Nå er jeg sammen med faren til mitt barn, men om vi hadde vært skilt, og de hadde hatt det forholdet de har idag, så kunne jeg glatt sendt ungen på ferie med pappaen i 14 dager med god samvittighet.

Jeg hadde savna ungen vanvittig, men hun hadde hatt det helt topp.

Hvis han er vant til vanlig samvær, så tror jeg kanskje 2 uker sammenhengende kan bli litt vel lenge. Husk at så små barn ikke eier tidsbegrep. Men om dere begge er fortrolig med det, så kan dere jo bare prøve. men personlig ville jeg ikke gått med på det.

Annonse

Det går helt fint det vettu :-) Her har vi hatt d et sånn fra min var 1 år:

1 år: 1 uke x 2 på sommeren, delt påske og jul.

2 år: 2 sammenhengende uker pluss flere langhelger, delt påske og jul

3 år: nesten 2 uker, så opphold på 2 uker så skal pappa ha 2,5 uke osv.

Dette er jo helt supert at barn har samvær med sin far, de er jo ikke kun mamma sitt barn og pappa'er er like flinke det er bare vi mødre som tror at vi er 'umistelige' ;-) Mitt barn ville ikke engang snakke med meg på telefonen på grunn av alt det morsomme de fant på :-)

Så ikke tenk på det så mye bare kos deg når barnet er borte og nyt det at du kan ta vare på deg selv og skjemme bort deg selv litt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...