Gå til innhold

Det er et mareritt å gå på do :((

Anbefalte innlegg

Er 6 mnd på vei, og har fått skikkelig forstoppelse. I tillegg tror jeg jeg har fått innvendige hemoroider, for det er vondt å gå på do pluss at doskålen fyller seg med blod hver gang.

Jeg drikker masse vann, spiser fiber, frukt, linfrø, kaffe, you name it...Men jeg har vel vært for lite flink til å holde magen i gang tidligere. For når jeg kjenner jeg må på do, får jeg nesten pressrier uten at noe kommer ut. Jeg presser ikke mye selv, for det vet jeg jeg skal unngå ved hemoroider. Men det som vil ut er alt for stort og hardt til at det går, og jeg begynner å bli kvalm av å være så tilstoppet gjennom flere dager :(

For selv om jeg er flink med mat og vanninntak nå, så påvirker vel ikke det det nederste i tarmen..?

Vet ikke hva jeg skal gjøre, og føler meg ganske desperat :(

Fortsetter under...

Stakkars deg.. Du bør nok ta deg en tur på apoteket og få tak i noe som får det til å gli lettere igjennom systemet. Det kan jo vare en stund til. Forstoppelse blir ofte bare værre jo lenger ut i svangerskapet man kommer..

drikk godt med vann og spis grove korn produkter og svisker. duphalac eller laktulose fås på apotek og hjelper å smøre tarmen. mot hemoroider kan du bruke alcos-anal salve og stikkpiller under graviditeten:)

mosjon hjelper også på tarmbevegelsen. 30 min hver dag. utenom det du vaneligvis går/gjør

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...