Gå til innhold

Å kjøre med et førerkort som ikke er sitt eget..

Anbefalte innlegg

Kan politiet merke dette? Om man feks er tvillinger, den ene tvillingen har sertifikat,men ikke den andre. Den tvillingen uten får et sertifikat av broren sin, og han skaffer seg bare et nytt. Vips så har de to sertifikat, men med samme navn. Er dette noe politiet kan merke? Når man er identiske på bildet?

Fortsetter under...

Neppe i en vanlig rutinekontroll, men om noe skulle skje vil man måtte oppgi personnr. og da vil det avdekkes at man ikke er en og samme person. Du vil da bli straffet for svindel i tillegg til evt trafikkovertredelse.

Et førerkort er mer enn bare en plastbit som viser at du har lov å kjøre, men en garanti for at du har gjennomgått et minimum av opplæring i trafikkregler og kjøreferdigheter. Å kjøre rundt uten lappen, enten fordi du aldri har bestått prøven eller fordi du har mistet den er idiotisk. Du er pr.definisjon ikke skikket til å kjøre bil selv om du ligner aldri så mye på tvillingen din.

Annonse

Så morsomt at det plutselig er så mange som "jobber" i politiet her!

Nei, politiet merker ikke dette i en vanlig trafikkontroll, men om du dog skulle kræsje eller lignende, så vil det bli sjekket nærmere og da kan du bli avslørt. jeg anbefaler deg ikke å gjøre dette.

hilsen meg, som faktisk jobber i politiet.

Jeg tenker nok anonym 11:38 er den som er nærmest sanheten jeg:)

Jeg og min søster er enegga tvillinger og våres mor vasker på politistasjonen. Vi kjenner de som jobber der ganske godt og har vel kjent mange av dem i 10 -12 år, og ennå klarer de ikke å skille oss. Men med fingratrykk eller hjelp fra mamma så klarer de de;)

Vi pleier ikke å bytte førekort da, men vi har hatt det mye morro med andre ting;)

Det kan nok gå fint i rutinekontroller ja. Men hva viss du kommer ut for en ulykke og blir kjørt vekk i ambulanse. Skal du oppgi brorens navn da også?? På sykehuset kan det være direkte livsfarlig å få behandling som om du var en annen person....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...