Gå til innhold

Tips til å få det mørkt på soverommet

Anbefalte innlegg

Vi har en svart rullegardin, men den var hakke for lite til vinduet, så dekker ikke hele, snakk om 1-2 cm som ikke blir dekt. Vi har også gardiner og i tillegg et pledd hengende over der igjen, og enda blir det kjempe lyst på soverommet når solen kommer opp i 4-5 tiden.

Jeg vurderer å male vinduene svarte snart, hehe.

Og en annen ting, det blir veldig varmt på rommet når vi dekker vinduet på den måten, så er det noen som kan anbefale et air condition apparat til oss, vi har en billig vifte nå og den bråker litt for mye syns jeg :)

Fortsetter under...

Du kan kjøpe vinduer som er "sotet" altså noe mørkere.Man kan også kjøpe film som man klistrer på vinduet for å få de mørkere på biltema.

En rullgarding i rett størrelse hjelper og,samt lystette gardiner.

Da skal vi gå til innkjøp av lystette rullegardiner, når feriepengene kommer i slutten av mnd da er det rullegardinjakt som gjelder.

Jeg røsket med meg en svart rullegardin på ikea og regnet med at den var lystett. Men det var den vist ikke.

Takk for hjelpen :):)

Annonse

Vi har tykke, sorte gardiner fra Kid, som gjør soverommet helt mørkt. Er slags fløyelstoff i gardinene. Mørke nok til å stenge ut lyset og lettet nok til at det kommer luft inn på soverommet ;) Finnes i flere farger.

Vi har lystett rullegardin, den er faktisk hvit på farge, men er lystett. Du må spørre etter lystett rullegardin i butikken.

Vi har kjøpt borrelås som vi har festet på stanga nederst på rullegardinen og vinduskarmen, da kan du feste rullegardinen nederst og har vinduet åpent hele natten uten at vinden får rullegardinen til å "slå"

På rommet til ungene har vi mørkeblå persienner (spesiallaget etter mål så den sitter perfekt i karmen) og forede gardiner over det igjen. Du kan kjøpe lystett stoff i butikken som du kan fore gardinene dine med. Siden vinden kommer seg gjennom persiennene kan vinduet stå åpent om natta uten at det blir særlig bevegelse og lyd i persiennene.

det smarteste er nok å bare venne seg til at det går an å sove selv om det er litt lyst :P hehe

jeg vet hvordan det er selv.. jeg klarte ikke å sove hvis det ikke var bekkmørkt før.. og da jeg var baby gjorde mamma rommet mitt mørkt..

hun så også at dette egentlig var en uvane, så med lillesøsteren min lot hun det bare bli så mørkt som man får det med persienner.. og hun sov mye bedre enn meg..

derfor skal jeg GARANTERT venne guttungen til å sove om natten selv om det er litt lyst :) funker bra sålangt ;)

er jo litt kjedelig om man skal sove borte og ikke har mulighet til å få det helt mørkt og det resulterer i at ungen ikke vil sove i det heletatt..

Tusen takk for svar alle sammen, eldste sover som en stein uansett om det er lyst eller mørkt, men 2 åringen sover ikke like godt etter det blir så lyst på rommet.

Jeg har tidligere ikke brydd meg så veldig med det, har alltid likt å hatt det mørkt på rommet etter jeg ble voksen, men som barn sov jeg med lyset på.

Problemet mitt nå er at jeg er gravid og er ofte oppe om natten å tisser, har problemer med å sovne igjen etter toalett rundene når det er så lyst.

Og andre plasser vi har bodd har ikke dette vært noe problem, da har det holdt med gardiner, men nå skinner solen rett på soveromsvinduene og det blir ekstremt lyst.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...