Gå til innhold

mye kynnere i svangerskapet=rask fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kjenner seg igjen her ? hjelp, får litt panikk når jeg leser hehe..

har hatt kynnere ofte og mye i hele svangerskapet nesten...

brukte ikkelang tid med nr 1 heller , 7 timer, uten skriking og diverse, var igrunnen mest vondt når trykketrangen kom. men hadde ingen kynnere da jeg gikk med henne.. ?

trenger jeg å forberede meg til rask fødsel??? hjelp... hva gjør jeg da...

hva er andres erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

Eg hadde ein god del kynnera sist og hadde en relativt rask fødsel. Tok 4 tima fra vi kom på sjukehuset med 4 cm til han var ute :-) Totaltsett fra første ri tok det kanskje 5 t :-)

Denne gangen har eg fått beskjed om å reise på sjukehuset med ein gang det skjer nåkke, for muligheten for at det blir styrtfødsel er stor.

Har hatt masse kynnera denne gangen og.. :-)

Skrevet

Jeg er et godt eksempel på at den teorien ikke stemmer! ;)

Skrevet

Jeg også :) Hadde masse kynnere, men holdt på i 40 timer - enda det var andremann!

Skrevet

Stemte absolutt ikke på første fødsel her i alle fall. Her var det 25 timer fra første rie til babyen var ute og jeg hadde mye kynnere før det satte igang.

Skrevet

Jeg må nok også desverre knuse den teorien. Forrige svangerskap ble jeg sykemeldt i uke 20 pga så hyppige og sterke kynnere. Fødsel tok 26 timer og endte med vakumforløsning.

Like mye kynnere denne gang, bare enda kraftigere - så blir spennende å se ....

Annonse

Skrevet

Tror jeg ikke. I forrige svangerskap hadde jeg utrolig mye kynnere allerede fra uke 18. Min fødsel varte i 14 timer så ikke raskt, men helt vanlig.

Skrevet

jeg hadde mye kynnere og en rask fødsel! Fikk 4 cm åpning uten at jeg kjente noe (ble oppdaget tilfeldig da jeg hadde en blødning). Fødselsdagen hadde jeg kraftige kynnere som ble regelmessige. Da jeg reiste inn til sykehuset for en sjekk hadde jeg allerede 7 cm åpning uten at jeg hadde hatt det nevneverdig vondt... Full åpning etter en time...

Skrevet

Jeg hadde masse kraftige kynnere i svangerskapet, men ingen rask fødsel. Så den teorien sprekker for min del også. Tror ikke du skal bekymre deg ;-)

Skrevet

Jeg hadde masse kynnere og rask fødsel med nummer to, men tror den raske fødselen heller kom av maseriene jeg hadde av og på i ti dager før fødselen. Da det virkelig begynte, hadde jeg kort åpningsfase.

Med nummer en hadde jeg lite kynnere og fødte også raskt, men hadde mye lengre åpningsfase.

Denne gangen har kynnerne tatt helt av, så vi får bare vente og se...

Skrevet

Hadde ikke en eneste kynner hele svangerskapet sist, som førstegangsfødende. Fikk rier 11 dager etter termin og noen timer seinere var jammenmeg tulla ute! Så kjapt og greit, uten noen forvarsler i det hele tatt (-: Men om du har født kjapt med nr. en er nok sjangsen ganske stor for at det samme skjer med nr. to så jeg ville jo tatt mine forhåndsregler uansett (-;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...