Gå til innhold

Til dere som vil sende bilder til familie men ikke på facebook

Anbefalte innlegg

Facebook får alle rettighetene på alle bildene dere legger ut..

Uansett hva du setter som settings.

Hvis dere laster ned Dropbox så kan dere dele bilder, filmer osv med akkurat de dere ønsker å dele dem med.

Bildene blir liggende på din egen dropbox på nett og du bestemmer hvem som skal få tilgang..

Det er utrolig enkelt og smart i tilfelle pcen krasjer osv.

Selv har jeg ingen bilder av barnet på face .Men er flink til å oppdatere dropboxen slik at familie kan se mye av de siste aktivitetene vi tok med jenta vår på...

Bare et tips altså..

Dropbox er gratis og kan fåes ved å gå inn på dropbox.com

Fortsetter under...

Går helt fint å dele bilder med familie på facebook, selv om facebook får rettighetene.

Vet du hvor mange millioner bilder som florerer på facebook hver eneste dag?

Uansett facebook, dropbox eller mail etc...jeg sender aldri bilder av barna mine uten klær e.l over internett.

Det er sikkert en lur ting for dere som er paranoide og helt sikre på at Facebook kommer til å misbruke bildene av barna dine. (Hvilken interesse skulle de ha av det?????)

Selv med dropbox kan familie og venner som har tilgang der kopiere bildene over til sin maskin og deretter legge de ut på Face. Gud forby!!

HI her.. Dette innlegget var ikke for å kritisere de som har bilder av barna på facebook men mer for å gi andre som ikke trives med facebook et alternativ... Er det helt vanelig for deg å være så i spydig..

Det er også mange som har noen få bilder på facebook men mange på dropbox fordi dropbox er raskere med opplasting osv..

Ps andre har ikke lov uten ditt samtykke å legge bilder du eier på facebook.. Så hvis familie gjør det , er det kanskje lurt å ta seg en prat med de ...

Ingen i min familie gjør det...

Annonse

Hallo...

du må på internett for å komme på dropbox. Du må online....skjønner?? Altså så kan det misbrukes av de som virkelig kunne tenkt seg det. Ikke vær så himla naiv, da...

Alt som som blir lagt ut på nettet kan misbrukes...

Det er ikke det som er poenget, HI. Poenget er at dropbox er også basert på internett, så i teorien kan hvem som helst hacke seg inn der.

Men hvis du virkelig tror det er stor sjanse for at noen hacker seg inn på din facebook profil for å kopiere noen uskyldige barnebilder...ja, da må jeg jo kalle deg naiv.

Jeg vet ikke hva som gjør at du trenger å være så krass mot en som ønsker å gi noen et velmenende råd. Håper for din egen skyld at du ikke svarer folk du ikke kjenner på den måten ellers.

Jeg har aldri sagt at det er super trygt på nettet , Men det er et bedre alternativ til de som ikke ønsker å legge ut bilder på facebook.. Litt færre som gidder å hacke seg inn på dropbox..

HI her .. Jeg tror ikke at noen gidder å hacke seg inn på noen facebook konto men jeg ønsket å gi noen et velmenende RÅD ...

Er det NAIVT og komme med råd til de som av mange grunner ikke trives med facebook.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...