InsomNina Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Hva gjorde at dere begynte med grøt/velling til deres små? Jeg fullammer og jenta legger godt på seg. I det siste har hun vært plaget med øreverk og litt tett nese. Våkner da ca hver andre time natten igjennom og det eneste som roer henne er puppen. Nå har det vart så lenge at jeg har begynt å lure på om hun er skikkelig mett? Har hele tiden hatt nok melk. Før denne perioden hun har nå, har hun hatt ett eller to natt måltider. Nå våkner hun og gråter helt til jeg tar henne opp eller gir henne pupp. Lurer på hvordan deres små oppførte seg på nattestider da dere begynte med litt fast føde??
Flaggermusa Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Bare en liten tanke som slo meg, hvis hun er tett og har vondt i ørene så hjelper det jo å svelge? Har du prøvd smokk istedet for puppen?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Vi begynte å smake på grøt ved 3,5 mnd fordi jeg håpet det skulle hjelpe på søvnen. Gutten min begynte å sove natta igjennom ved 2 mnd alder, men begynte å våkne igjen ved 3 mnd. Det ble noe bedre av seg selv, han begynte å sove ca 7 timer i strekk, før vi hadde kommen opp i noe særlig grøtmengde. Men så igår viste han tydelig at han var interessert i middagsmaten min, så jeg tilbød ham en porsjon grøt som han spiste opp ved 18-tiden. Sovnet så ved amming kl 19 og sov 9 timer. Så jeg trur det kan ha noe å si. Han er straks 4 mnd.
InsomNina Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. juni 2011 Har prøvd smokk ja, den hjelper ikke før etter hun har fått pupp. Tror enda ikke det er pga hun ikke er mett, for hun sutter bare litt på puppen og så sovner hun. Noe plager henne om dagen, men vet ikke helt hva. Håper det bare er en fase. Men tenker at litt grøt om kvelden sikkert kan hjelpe på bedre søvn
SAE + MAE <3 Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Jeg begynte med velling da trollet her var litt over 3 mnd. Da hadde han en uke vært veldig sutrete og misfornøyd, i tillegg drakk han rundt 1200-1300 ml mme pr døgn uten at det virka som han ble fornøyd. Begynte å gi han det til lunsj og kvelds. Og allerede dagen etter var han den blide og fornøyde tassen han hadde vært tidligere. Så er ganske så sikker på at grunnen til at han var misfornøyd var fordi han aldri ble mett. Du kan jo prøve deg frem med litt velling? Du vil jo merke fort om det blir bedre av det! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå