Gå til innhold

Forholdet vårt mangler nærhet og intimitet

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i snart 10 år, de siste 4 årene har vi fått tre barn deriblant tvillinger. Vi har det fint sammen ellers og føler at vi er veldig "likesinnet". Vi samarbeider godt om barna og det meste med jobb og hus o.l. I alle årene vi har vært sammen har vi fungert veldig godt som venner. Men det har hele tiden vært et problem med nærhet og sex. Vi har aldri "oppført" oss som kjærester, holdt rundt hverandre, kysset ol. Dette savner jeg veldig. Det gjør samboeren min også sier han. Jeg har sjelden eller aldri lyst på sex og jeg kommer aldri på å sette meg inntil han, gi han en klem osv. Han kommer av og til å holder rundt meg, men da vil jeg seg som regel ut av situasjonen, Vet ikke hvorfor jeg gjør dette, føler jeg ikke har tid da jeg holder på med husarbeid, barn eller noe annet. Synes av og til at han er for direkte når han tar meg på brystene eller spør om vi skal ha sex nå... Jeg ønsker å føle kjærlighet for han og tror at da vil sexlysten komme.

Lurer på om jeg mangler empati da jeg hele tiden "glemmer" hvordan han har det og glemmer av å jobbe med det intime. Føler at jeg forskyver det, men vet ikke hvorfor. Jeg er samtidig en person som setter andre foran meg selv, det har jeg gjort helt siden jeg var liten. Har prioritert meg selv og mine behov sist.

Føler at situasjonen er låst. Vi kan ikke snakke om dette uten at vi krangler. Nå er han bare sint og veldig frustrert og mener at jeg må finne ut av dette. Jeg har foreslått parterapi, men han mener at det er jeg som må finne ut av ting. Jeg er frustrert fordi han legger all skyld på meg, vi må jo finne ut av dette sammen hvis vi skal være et par. Han sier han har gitt opp med ta initiativ til nærhet da han som regel blir avvist.

Nå så føler jeg at det nesten ikke er tid til parforhold. Han jobber veldig mye, akkurat nå er jeg i permisjon. Han er veldig stresset og jeg prøver å finne tid hvor jeg kan ha alle barna eller får hjelp slik at han får jobbe. Jeg gjør alt med husarbeid, mat, opppussing, hage o.l. Han er delakig med barna heldigvis. Jeg savner at han gjør ting for meg, som å lette min hverdag, vise at han verdsetter og er glad i meg. Jeg er ikke så flink til å kommunisere dette. Mens han argumenterer godt for sine behov og at mener at jeg ikke har noen behov for sensualitet.

Håper noen har råd eller innspill.

Fortsetter under...

Vel, hvis du leser hva du selv skriver så er du jo pokker meg ikke opptatt av sex eller nærhet i det hele tatt. Da hadde du ikke gått bort når han kommer for å sitte intill deg eller kose med deg. Og du klarer heller ikke å forstå han.

Beklager men her er det du som har et problem og ikke han, overhodet.

De fleste mennesker trenger kjærtegn og sex, og et forhold der det er stort avvik mellom partnernes behov vil det oppstå problemer. Med tre små barn kan det være vanskelig å få tid til å være kjærester, men hvis forholdet skal vare bør man likevel anstrenge seg for å prioritere intimitet og nærhet..

Høres ut som mannen din virkelig ønsker å jobbe for forholdet, og det er jo veldig positivt! Det er faktisk noe man må jobbe med (selv om det høres uromantisk ut..) for å holde på de romantiske følelsene i hverdagen. Barn, hus og jobb krever mye, og noen ganger føles alt som et pliktløp for de fleste av oss.

Hvis du bestemmer deg for å prioritere å vise omsorg, nærhet og initiativ (selv om det kan virke kunstig i starten) kan kanskje følelsene komme tilbake etterhvert? Mannen din vil sikkert sette stor pris på at du prøver, det ligger mye kjærlighet i det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...