Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Så i kveld har jeg ammet for siste gang, og i mårra må jeg begynne på medisinene mine. Så får jeg bare pumpe vekk den verste sprengen og kaste ut melka Det er så vemodig...spesielt siden dette er vårt siste barn. Ho er 7 uker, så jeg har fått fullammet henne i 1 mnd og delammet henne siden...føler jeg har fått gitt henne litt vikitge antistoffer og sånn, men det er trist likevel. Men som legen min sa: "Hvis ikke mamma`n er frisk, har heller ikke babyen det noe godt!" Og det er jo litt sant da Nå må jeg bare innstille meg på å full-flaske istede. Det går jo det å - og etterhvert er det like lettvint som å amme... Sukk...måtte bare få det ut!
Honningmelon Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Hei på du Du er ikke den eneste som kutter ut ammingen. Det går den veien her også. Jenta har i over to uker nektet å ta puppen. Og det har bare blitt verre og verre, så går mer og mer over til flaske. Jeg vet ikke hva jeg syns om det... En lettelse på en måte, ettersom hver amming er et styr uten like, og vemodig samtidig. Men, jeg orker ikke grue meg for hver amming lenger, og ha en baby som aldri er fornøyd.
mammasgull:) Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Føler med deg. Hadde det på samme måte som deg. Var vemodig å kikke ned på den skjønne babyen som drakk for siste gang. Men om noen uker så tenker du ikke så mye på det lenger. Da tenker du bare på hvor greit det er å ha mulighet til å gi flaske. Og Honningmelon; har du sett de siste inleggene på tråden din fra skravle????
prinsesse stilig Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Hei! Føler sterkt med deg! Skulle hatt det på samme måte som deg, men fikk bare amme i 4 dager før jeg selv ble dårligere og måtte beggynne straks på medisinene mine igjen! Så fikk aldri muligheten å ha den kosen med puppen og gi anistoffene, men det gikk fort over.. En ting var fordi jeg var klar over at jeg ikke kunne amme noe mer enn en måned, men og hvor lettvindt det var med og fremdeles er med flasken! Har nå en aktiv liten gutt som ikke bærer noe preg av at han ikke fikk antistoffene mine, og kan trygt anbefale flase! Neste barnet mitt kommer jeg nok til å ikke begynne å amme i det hele tatt, for det var ikke kjekt å ligge på sykehus med en baby som er under 1 uke gammel! Lykke til! Det ordner seg nok skal du se!
Honningmelon Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Nei, de innleggene tror jeg ikke at jeg har sett. Finner ikke igjen tråden heller... Har du link?
mammasgull:) Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 http://www.dinbaby.com/forum/thread/143263557
Honningmelon Skrevet 8. juni 2011 #7 Skrevet 8. juni 2011 Takk Har faktisk bestilt time til manuellterapeut, og skal dit neste fredag. Ammingen synger nok på siste verset uansett, ettersom ammenekten har redusert melka mi, og jeg orker bare ikke styre med pumping. Blir uansett spennende å se hva manuellterapeuten sier.
mammasgull:) Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Masse lykke til!! Måtte til slutt ta avgjørelsen om å slutte å amme jeg også, da snuppa mi foretrakk flaske i stedenfor pupp siden det tok så lang tid å behandle nakken. Men når avgjørellsen var tatt, så ble Alt mye bedre. Slapp en sur og grinete baby på grunn av slossing og brytekamper for å stappe puppen i munnen hennes. Hun ble mye blidere når vi begge viste hva vi hadde å forholde oss til, selv om det var veldig vemodig for meg!! Sorry HI for at vi har kuppet tråden din
Honningmelon Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Jeg håper sårheten over å slutte og amme så tidlig gir seg etter hvert... for de få gangene hun tar puppen greit er det ekstra sårt Samtidig som jeg syns det er en lettelse å gi flaske... Så jeg blir veldig lei meg av de blandede følelsene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå