Gå til innhold

Når er det best å ha barnebursdag? En ukedag etter barnehagen eller i helgen?

Anbefalte innlegg

Sønnen min fyller 4 år. Vi skal låne barnehagen å arrangere bursdagsfest der (liten plass hjemme)

Når synes dere det er best at barna deres blir bedt bort i bursdag? Helg eller etter barnehagen?

VI har prøvd begge deler, personlig synes jeg helg er best, da er ungene utvilt. Har vært med i noen barnebursdager som starter etter at barnehagen er stengt og da er hvertfall min sønn temmelig sliten i utgangspunktet.

Hva mener du? ER så i tvil hva vi skal gjøre.

Fortsetter under...

Helgene er litt hellige for oss og den bruker vi til familieting (far og jeg jobber ulike vakter på ukedagene så det er kun i helgene at hele familien er samlet).

Liker best bursdager på hverdagene etterbarnehagen.

Absolutt i helgen!! Min 3,5 åring er bedt i bursdag neste uke fra 17-19......den kan bli tøff.

Mye bedre å ha det på lørdag/søndag tidligere på dagen hvor barna ikke har en lang dag i barnehagen på forhånd...

Annonse

Jeg liker ukedager best. Ofte er vi på hytta eller liknende i helgen. Da kab\n ikke ungene komme. Hvis det skal være i helgen bør det i hvertfal begynne før 11.00 eller etter 16.00. Hvis ikke ødelegger det mye av dagen for hele fammilien.

Hverdag uten tvil. Om helgen er vi ofte på hytten. Er besøket midt på lørdagen går vi enten glipp av det eller gå glipp av hytteturen. Hvis det skal være i en helg er det best med søndag.

Jeg foretrekker ukedager, fordi det er så trist for ungene når vi skal noe annet/bort på helgetur når de andre skal i bursdag. Fordi det er kjipt å være hjemme fra hytta en helg bare fordi noen har bursdag to timer på lørdag.

Og fordi vi som regel har lyst til å gjøre noe sammen i helgene, som blir spolert av at man midt på dagen skal være en plass i to timer med den ene.

Nei, ukedag fra 17-19 er flott det. Ungene tåler godt å legge seg litt senere en dag. Og man slipper å tenke på middag før kl 17, ungene får da pølse på bursdagen!

Det aller beste er jo om ungene bare blir igjen på barnehagen, foreldrene kan hente dem når bursdagen er ferdig istedenfor. Hvis ungene er ute kan dere pynte inne imens, det er gjort på kort tid. Mindre stress for foreldrene! Evt hente hele bursdagsgjengen i barnehagen og så kan de pynte seg sammen når de kommer til dere, de gangene dere skal ha bursdagen hjemme. Det har vi gjort med stort hell.

:)

Foretrekker absolutt helg.

Min 3,5 åring er sliten og trøtt etter barnehagen. Skal han da i bursdag etterpå, noe som har skjedd 2-3 ganger, så er han totalt skutt.

Kan vi ikke en helgedag det er bursdag, ja - ikke verre enn å måtte takke nei.

Synes ikke noe om bursdager for 3-4 åringer fra kl. 17-19 midt i uka. NÅr de blir eldre, ja..men ikke nå

Annonse

Helg uten tvil.

Ungene er slitne etter en lang dag i bhg.

Uansett om det er ukedag eller helg er det alltid noen som ikke kan. Men i helgene, fortrinnsvis på formiddagen, er ungene ihvertfall uthvilte.

To timer bursdag ødelegger ihvertfall ikke familietiden her i huset.

Helg!

Hater bursdager på ukedagene, det blir bare et fryktelig stress. Vi har også eldre barn som skal på fritidsaktiviteter, har fritidsaktiviteter selv og når en bursdag kommer seilende inn fra sidelinja midt i uka får vi logistikkproblemer.

Men jeg synes det er greit at man enten legger det til tidlig på dagen (har hørt om frokostbursdag ;-) ) eller godt ut på ettermiddagen, f.eks 16-18. Da er resten av dagen fri til familieting. Bursdager kl 13-15 blokkerer hele dagen.

Her gleder det egentlig bare spørre deg selv:

Foretrekker du å dra på fest når du er utslitt etter en lang dag, eller en fridag du er uthvilt og full av energi?

Jeg setter barna først, og tro det eller ei bursdagsselskap med vennene er faktisk mer stas enn hyttetur med familien eller annen farting.

Så å ofre en og annen helg er ikke akkurat en big deal.

Og hvis noen lurer så har jeg tre barn hvis det har noe å si.

enig med deg, 10.00. Vi ofrer gjerne en hyttehelg e.l for at barna skal gå i bursdag. Da tar vi heller hyttehelgen en annen helg.

Jeg foretrekker også helg, men synes faktsik det er supert at bursdagen er mellom 13-15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...