Gå til innhold

legen tok vare på en haug ultralydbilder fra uke 13.. hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine også ble klistrret inn i journalen. Når man tar en medisinsk måling på noe, så legges jo målingen i journalen, dermed også naturlig å legge inn ultralydbildet. (man legger jo til røntgenbildene i journalen om man har skadet foten f.eks)

Det har de gjort til meg også.hver gang jeg har vært på ul. :)

Men til meg sa de at det var for at bildene mine ble så fine. (mitt 3 barn) Veldig klare og tydelige. Tror de bruker de i opplærings greier :)

Hadde det vært noe med fosteret hadde du fått høre det med en gang.

Annonse

ALT en lege foretar seg skal dokumenteres. Derfor tar de vare på bildene og legger de i journalen din. Etter at du var gått, skrev nok legen også et notat på at du hadde vert der og hvordan det sto til, og la det sammen med bildene. De tar vare på bildene til ALLE som er på ultralyd, uansett årsak. Hadde det vært noe gale hadde du fått beskjed om det. Legen tenker aldri på å skåne følelsene til noen ved å la være å fortelle sannheten. Den får du vite uansett hvor ille det måtte stå til...

Er helt vanlig å gjøre det. Har sett de har lagt ved UL bildene i journalen ved alle mine svangerskap. Det er vel en forsikring på om dersom man oppdager noe feil ved fosteret senere i svangerskapet har man jo muligheten til å gå tilbake til tidligere bilder å sammenlikne skulle jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...