Gå til innhold

Det er jeg som er HI bak spørsmålet om ultralyd før en kirurgisk abort og jeg vil gjerne få sagt et par ting.

Anbefalte innlegg

Så feig du er 00:12! Tør du ikke stå for meningene dine ? Siden du signerer anonymt.. Og du juger i tillegg . Man blir ikke steril av å ta abort .

Fortsetter under...

Jeg er ikke 00.12, men vil bare nevne at min nabo tok en abort og hun ble aldri mer gravid.

Det er ikke løgn at en kan miste senere mulighet for å få barn.

Dessuten er dette et anonymt forum, hvorfor mener du at bare de som er imot abort skal stå frem?

Nå er ikke jeg 00:12, men det er da en kjent sak at det kan være vanskelig å bli gravid etter en medisinsk abort. Jeg vet om to som har hatt problemer med det av den grunn, men begge har nå blitt mødre med hjelp av prøverør.

Steril er overdrevet, men det er dessverre flere som har erfart at når man først vil ha et barn, etter en abort, så er det ikke sikkert de setter seg så fort som førstemann gjorde.

Oi, mammaen til William, du er ikke riktig opplyst ser jeg. Trodde alle i 2011 visste at abort er noe som kan føre til sterilitet om du er uheldig. Dessuten er det ikke alle kvinner som får flere sjanser til å bære frem ett barn, abort eller ei.

Annonse

Sjansen for å bli steril av abort er utrolig liten, man blir ikke steril av selve aborten , men man kan få en infeksjon som i værste fall kan føre til at man kan bli steril!

ergo, det er en sjanse for å bli steril etter en abort. Klarer du ikke helt å se sammenhengen her mamman til william? Sterilitet er sjeldent MEN det henter OFTE at kvinner får store vanskeligheter med å få barn senere og da er det nesten alltid aborten/abortene som er grunnen. Det 00:12 skriver er sant, blir dumt å påstå noe annet. Hun skrev "kan føre til" ikke "fører til".

Tror dere har rett, men syns å huske en artikkel om ei utenlandsk dame som hadde tatt 40 aborter eller noe. Utrolig hvis det går an, og groteskt.

Men å plukke bibelsitater etter eget ønske er en diskusjon som kan slå begge veier. Blander du Jesus inn i dette så har du jammen dårlige argumenter. De fleste tilhengerne hans er nemlig veldig motstandere av abort nettopp på grunn av ting han har sagt og gjort.

Når han sa "la de små barna komme til meg, og hindre dem ikke, for Guds rike hører slike til" så mente han kanskje at vi skulle la dem få slippe livet her på jorda og sende dem rett videre?

"Normalt ikke" du leste den selv sant?

Jeg har selv blitt spurt om jeg har tatt abort den gang jeg holdt på med ivf.

Spurte gynekologen om det hadde hatt noe å si? Han svarte at i noen tilfeller kan det ha noe å si.

Hvis du lurer så har jeg aldri tatt abort.

Annonse

Høygravid, med livets under sparkende i magen, klar for livet, ferdig og perfekt. Også virker du så for abort. Det er så rart at det kommer fra en med et stort foster i magen, men mulig det bare er jeg som er trøtt og naiv.

God natt alle sammen og god bedring til den som trenger det!

Åhhhh, kan dere ikke bare klabbe igjen kjeften deres damer!! Fy så støgge dere er!! Eier ikke skamvett! Er helt sjokkert. Blir skremt over at voksne damer sitter og sjikanerer andre på denne ekstremt ondsakpsfulle måten. Har dere hatt en trasig barndom eller andre faktorer som gjør at dere må sitte å tråkke ned på andre? Får dere nytelse av det?

til deg HI, håper ikke du tar inn over deg det som blir skrevet her, aller helst håper jeg du ikke leser.

til deg moderator, du gjør en elendig jobb!

Fy faen for noen ondskapsfulle fitter(et skjellsord jeg svært sjelden bruker, men her passet det) som har skrevet her, særlig dere som skrev at dere skulle tidlig opp med barn...

Til HI, nå har ikke jeg funnet den opprinnelige tråden, den er kanskje sletta? Håper det går bra med deg i morgen. Tok selv en abort for snart 11 år siden, av helsemessige årsaker, kroppen min ville rett og slett ikke klart seg særlig bra gjennom et svangerskap, og jeg hadde andre barn å ta hensyn til. De hadde mer bruk for en levende mamma...

Og, siden jeg hadde god grunn til abort, så har jeg heller aldri angra en eneste dag... Ikke alle får psykiske problemer i ettertid. Ikke bry deg om hva de inde fanatikerne skriver her, de er bare jævlig selvgode. Trøsten er at Karma er ei skikkelig drittkjerring;)

Ja dette er HI..

Jeg skal ha en abort fordi jeg er alvorlig syk. Jeg har kreft! Faren heller! Jævla krek av noen kvinnfolk dere er.. Dere kunne overhodet ikke vite noen ting om hvorfor jeg valgte abort.. Jada dere er nok veldig spesielle alle sammen som bærer barn i magen og GUD som jeg mesunner dere! Selvfølgelig vil jeg være frisk for mitt barn på jorden og barnet i magen men jeg må se realiteten i dette. Jeg er dødssyk og har ikke muligheten til å fullføre svangerskapet forsvarlig ifh til min og barnets helse.

Det var min lege som følger meg igjenom kreftterapien som annbefalte meg abort.

Det er lov å være i mot abort, men se dere litt om før dere begynner å kaste skyllebøtte.

Nå er jeg både sliten, lei meg og kvalm.. Skal aldri stille et spm her inne igjen og nå sletter jeg profilen min.

Hadet bra.

Uff, jeg har ikke lest den andre tråden jeg. Men det er utrolig synd at du skal bli så angrepet her inne. At folk på dette forumet har så liten empati og forståelse og ikke minst medmenneskelighet.

Skjønner at valget ditt har vært tungt, jeg har nettopp gått og hatt samme tanker, jeg valgte til slutt å beholde. Det var ikke enkelt det heller.

Jeg ønsker deg lykke til og fra dypet av mitt hjerte beklager jeg på vegne av sure menneskers edder og galle!!

Dere ondskapsfulle og små krek av noen abortmotstandere i denne tråden som sitter på deres høye hest og tror dere er moralske og gode mennesker, dere er virkelig fæle og gufne mennesker! Jeg blir helt uvel av at dere skal oppdra barn. Dømmende kjerringer med forskrudde hoder er ELENDIGE rollemodeller.

Det er helt ok å være prinsipiell motstander av abort. Det er ALDRI ok å angripe og trakassere et medmenneske slik dere gjør i denne tråden. Dere er jo direkte onde.

Det er jo et paradoks, at de menneskene som påberoper seg å være så moralsk overlegne i sin abortmotstand, som tilsynelatende skal være så opptatte av å gi liv, er de mest ondskapsfulle fittene dette forumet noen sinne har sett.

Deres motiver for å bedrive faenskapet sitt er av langt ondere karakter enn de aller flestes motivasjon til å ta abort.

Det er fristende å falle ned på deres nivå og si noe sånt som "det var jo synd ikke DERE tok abort, så slipper verden å se at dere formerer dere", men jeg skal ikke gjøre det.

Eller, ups. Det gjorde jeg visst.

Det som skurrer litt her HI, er at du først nå går ut med historien din(Hvis det er hi som har skrevet dette). ER du klar over hvor mange ekle kommentarer du kunne unngått. Skjønner ikke at du gidder å utsette deg selv på den måten når du bare kunne skrevet det som det var. Det som også slår meg er at hvis historien er sann så er det svært merkelig at du ikke har tatt abort før!

Om noe er sant på dette forumet har vi vel ingen garantier for. Prinsippet er at når det kommer til dette evige spørsmålet om abort, så er det vel ingen som har noe med hvorfor man gjør som man gjør. For de som er motstandere her og ufyselige, så hadde ikke kreft hatt noe å si, for "morder" hadde man vært uansett. Er dere ikke enige eller kjerrringer? Kom fram og svar!

Sålenge det er selvbestemt abort i dette landet får man selvsagt gjøre som man vil, men alikevel er det å ta abort (uansett grunn), å ta et liv. Så får vedkommende leve med det resten av livet, men det å måtte få sympati av mange kan bli litt vanskelig. Man har et valg, man kan velge å adoptere bort barnet til de som så sårt ønsker seg det, mange som ikke kan få barn som blir veldig provosert når folk tar abort.

Så de som skal ta abort syns jeg heller kan prate med lege og andre helseinstanser for råd og meninger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...