Gå til innhold

Er man dårlig mor fordi man røyker når man har barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs hvilke røykevaner du har det. Regner med at du går ut og røyker, og at du heller ikke blåser røyk på barnet ditt. Men synes du bør vite at du blåser ut partikler en stund etter at du har tatt det siste draget av sigaretten.

Det beste er å slutte, og det er ikke så vanskelig som man ofte tror.

Lykke til!

Annonse

ja, jeg syns det.. jeg har på mange måter verdens beste mor, men hun røyker.. når jeg var barn ønsket jeg at hun skulle dø fordi jeg hadde astma, og hver gang hun kom inn etter å ha røyket fikk jeg vondt i brystet og halsen fordi det fortsatt satt igjen stank i henne. Noen ganger syns jeg faktisk voksne må klare å se at de skader barna sine ved å være så egoistiske, for røyking er egoistisk, og det kan i verste fall gjøre så barna mister foreldrene sine eller eventuelt ender opp med syke foreldre! Så ja, jeg syns foreldre som røyker er dårligere omsorgspersoner enn ikke-røykere!

Nei, jeg er ikke dårlig mor fordi jeg røyker, men så har jeg holdt meg unne under svangerskap og amming, desverre har jeg ramla tilbake til den stygge uvanen etter jeg var ferdig med ammingen, ikke med en gang, men sånn etterhvert, en til en øl, en til et glass vin etter maten, fest, kaffe osv. Jeg røyker ikke mye, men jeg røyker nå litt hver dag. Vil gjerne slutte, men jeg koser meg sånn og jeg skjermer barna. Røyker aldri inne, aldri forran barna heller for den del. Vasker hendene, tygger tyggis for å unngå at de lukter røyk. Bruker jakke så det ikke setter seg i inneklær osv.

HI her. Jeg røyker ikke nå. Men har røkt i mange år før jeg ble gravid. Når jeg var gravid var det ikke noe veldig problem å holde seg unna, for jeg hadde jenta mi i magen og ville ikke gjøre henne vondt.

Men nå når hun er ute kjenner jeg at jeg kunne tenkt meg å ta en røyk i ny og ne. Som noen liker å ta et glass vin eller lignende.

Men jeg vil ikke gjøre jenta mi vondt. Gjør jeg det hvis jeg tar en røyk innimellom?

Jeg ville forresten aldri røyka rundt henne.

Annonse

21:56 : Må bare få si uten noen hensikt til å krangle. Men jeg har astma og er helt avhengig av medisiner etter at vi malte huset innvendig. Ingen av mine foreldre røyker.

Moren min døde av kreft når jeg var 26 uker på vei pga kreft, men har heller aldri røkt. Synes det blir litt synd å leve livet etter prinsippet "tenk om.."

Jeg røyka før jeg ble gravid. Falt tilbake i den gamle vanen etter at ungen hadde komt. Så ble jeg gravid igjen og slutta. Jeg har snart termin og VET at jeg kommer til å begynne igjen. Har liksom ikke lyst å begynne heller men er godt å kunne ta seg en røyk i ny og ne, og må innrømme jeg savner røyken noe inn i H.

Vil ikke si jeg er en dårlig mor selvom jeg begynner å røyke igjen heller. Jeg røyker aldri inne osv

Ein er ikkje dårleg mor om ein røykjer borte frå barna, men eg synes det er heilt idiotisk å byrje å røyke med vitande vilje når ein har vore røykfri i 9 mnd. "i ny og ne" vert fort til mange om dagen når ein glir attende til gamle vanar. Det får deg ikkje til å høyrest ut som ei smart mor.

Helsing sjukepleiar som ser helseskadene røyking kan medføre.

Ja det synes jeg. En dårlig mor er en som gjør ting som er skadelig for seg selv og barna. Som risikerer helsen sin uten noe annen grunn enn eget egoistisk "behov".

Røykere lukter dritt, har redusert helsetilstand, kommer til å leve (i snitt) kortere enn ikkerøykere og de bruker familiens penger på totalt unyttige ting.

Hadde jeg røykt, så hadde jeg skammet meg noe innmari.

Mange som svarer på denne tråden er røykere, og ser ikke noe galt i å røyke. Selvsagt. Man lever i fornektelse og når mange sier "ja det er ok" så blir det liksom ok. NEI det er ikke ok! Det er egoistisk og du er på toppen av alt et dårlig forbilde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...