Gå til innhold

Liker du best kvinnelig eller mannlig sjef?

Anbefalte innlegg

Begrunnelse?

Har de siste årene hatt en kvinnelig sjef og hun har latt oss styre oss selv og kanskje litt mye dill og dall men helt greit.

Nå har vi fått en mannlig sjef og han er rett frem, banker i bordet at sånn er det, ingen diskusjon.

Fortsetter under...

Har i løpet av min karriere hatt 3 kvinnelige sjefer og 4 mannlige.

Var veldig fornøyd med alle de 3 kvinnene og 1 av mennene. De 3 andre mennene var mer eller mindre udugelige.

De kvinnelige sjefene har hatt mer tiltro til sine medarbeidere, fulgt de opp tettere, tatt rollen sin som sjef mer seriøst og vært faglig sterkere.

Mennene er stort sett opptatt av seg og sitt. Ser ikke sammenhengene mellom vår avdeling/oss medarbeiderne og resten av bedriften like godt. Bryr seg ikke om medarbeiderne på sammen måte og slurver generelt mye mer.

mannlig, fordi det som ofte ikke er så mye dilling, er der et problem så løses det kjappt og enkelt, men mine tidligere kvinnlige sjefer skal gjøre så mye ut av det.. samtaler hit og samtaler dit, så møte med alle parter, så blir en litt enig, så har hun en annen løsning.. ah..

nei, med de mannlige sjefene har det vært, slik er saken, her er to løsninger som fungerer for alle parter, velg og bli enig, ferdig!

passer flott når en faktisk skal være leder.. de kvinnelige ville være emr likestillt og hadde litt vanskeligere for å ta ansvar å ta en besluttnig da alle det handler om måtte taes hensyn til hit og dit..

Har hatt gode kvinnelige sjefer og gode mannlige sjefer, foretrekker ikke et bestemt kjønn, det går heller på den enkelte personen. (Og er det virkelig noen som f.eks heller vil ha en skikkelig dårlig mannlig sjef i stedet for en dyktig kvinnelig sjef, eller omvendt, kun pga kjønn?)

Annonse

Det har jeg ingen "regler" for. Hadde mannlig sjef i min siste jobb og han var helt topp! Nå har mannen min kvinnlig sjef og hun er en drøm. Hun har alle lederkvalitetene. Tror nok ikke kjønnet avgjør om man har en god sjef eller ikke..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...