Gå til innhold

Skal ha med kake til arrangement i 1.klasse, ok å ta med kjeks? Evt noen med oppskrift på enkel og god kake?

Anbefalte innlegg

Skal bake sammen med 1.klassingen min, og hun har såååå lyst at vi skal bake og ha med sjokoladekjeks med sjokoladebiter. De er innmari gode altså, og hjemmelaget ! Men har jo sagt vi skal ha med "kake" og da blir jeg så usikker? Disse skal ikke selges eller noe, bare klassen som skal kose seg med, og halvparten av foreldrene skal ha med kake. Noen som eventuellt har ei god, lettvint og lekker kakeoppskrift å komme med? Er uuuutslitt om dagen, og med diger mage så orker jeg rett og slett ikke stå på kjøkkenet i evigheter.... Men vi skal kose oss med baking likevel, og duger ikke kjeks så får vi bake og nyte disse hjemme :)

Fortsetter under...

Muffins i langpanne?

Bruk en formkake eller muffinsoppskrift og hell røren i en bakepapirkledd langpanne, hell over en hel haug med frosne blåbær og bringebær før du putter den i ovnen.

Når den er avkjølt sikter du et fint dryss melis over den.

Ungene mine elsker denne enkle kaka, eldstemann vil ha bare blåbær på da, så vi må ha et hjørne uten bringebær ;)

Annonse

jeg bakte brownie fudge igår kveldt og det gikk veldig fort.

Er veldig lenge siden jeg har baket... og det var kjempegodt og så lett! Og det er ingridienser man stort sett har i skapet.

http://www.matnyttig.no/oppskrifter/fudgebrownies.html

jeg brukte en liten langpanne, på 20*30 cm. Om du bare har en vanlig langpanne, kan du gjerne doble oppskriften. Om langpannen er ca 40*40 eller lignende.

brownies er veldig raskt å lage :-)

men kjeks duger veldig bra det og :-)

og jeg hadde ikke i nøtter.

tok meg 10 å mikse sammen og 30 min i ovnen.

Og brukte bakepapir i bunnen så blir det så lett å ta utav langpannen og kjære opp og mindre oppvask.

hvis du ikke likte forslaget kan du jo ta en titt på

detsoteliv.no

utrolig mange oppskrifter der!

og slike toro/møllers ferdig pakke som skal bakes på 1-2-3 er dyrere og tar like lang tid som å bruke det man stort sett har i skapet.

Denne langpannekaka er kjempeenkel og veldig saftig og god:

4 egg

6,75 dl sukker

335 g smør

6 ss karamellsaus

4,5 ts vaniljesukker

4,5 ts bakepulver

9 dl mel

4,5 dl melk

Pisk egg og sukker. Bland inn smeltet smør, sus og det tørre. Stekes i langpanne, 25-30 minutter, 180 grader.

Avkjøles.

Glasur: 300 gram melis, 100 gram smør(romtemperert), 3 ts vaniljesukker, 2 ss kaffe og 3 ss karamellsaus...

Tusen takk for svar, og oppskrifter :) det blir nok kjeks, etter frøknas eget ønske, men fikk jammen meg skikkelig lyst til å bake kake selv, får vel bake litt til helga også :)

Kjeksene er kjempegode, store, og med MASSE herlige sjokoladebiter. de forsvinner alltid når jeg baker dem, selv når jeg baker dobbel porsjon ;)

Annonse

Klart jeg har oppskrift :) de heter 15 min cookies, fordi de lages på null komma svisj ! lager ofte disse hvis det dukker opp uventa gjester... De smaker best samme dag, men holder seg noen dager i en boks - hvis det er noen igjen ;)

125 g mykt eller smelta smør

1 egg

1/2-1 dl melk evt en ekstra fløteskvett

5dl mel ( litt grovt gjør ingenting)

2,5dl sukker

1ts bakepulver

2ts vaniljesukker

(1ss kakao)

2 plater kokesjokolade, gjerne lys, melkesjokolade er også godt.

Nøtter, rosiner eller tranebær er også godt i :)

Sleng alt i en mixer, eller rør for hånd alt bortsett fra sjokoladen. Denne hakkes i store biter, og has i til slutt. Settes ut på bakepapir med ei skje, de flyter fint utover, men jeg trykker dem ut med ei skje, så har du litt kontroll på størrelsen :) setter du deigen i kjøleskapet før du trykker dem ut så flyter de ikke så mye utover, supert hvis du ønsker helt runde og pene kjeks !

Stekes i 5-10 minutter på 200 grader. Husk å sett på ovnen FØR du begynner å bake, dette går så fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...