Gjest Vestlandsdama Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Jeg hadde EL mellom 2 og 4 juni. I dag var det bittelitt friskt blod på papiret, og nå i ettermiddag har jeg hatt litt brunlig slim (deilige detaljer, jeg vet) samt litt mensmurringer. Kan det være festeblødning?
Gjest Vestlandsdama Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Jeg setter stor pris på om noen kan svare meg:) Vi mistet vår nydelige gutt kort tid etter fødsel og ønsket om en baby er sterkt. Pga av min alder har vi litt dårlig tid, håper vi slipper å vente så lenge før spira sitter...
*Ruger på novembersnuppe* Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Hei! Først av alt må jeg si at det er utrolig trist å lese at dere mistet gutten deres rett etter fødsel. Det må være utrolig vondt å oppleve, og jeg forstår veldig godt at savnet etter både ham og en ny baby å glede seg over er sterkt. Angående ditt spørsmål, må jeg først si at jeg aldri har hatt festeblødning selv de gangene jeg har vært gravid. Men slik du skriver om at EL var i slutten av forrige uke (og du er helt sikker på at du hadde EL da), er det usannsynlig at det er tanta som har kommet nå.Den kommer jo ca. 14 dager etter EL. Dersom ikke blødningen blir sterkere, holder jeg en knapp på at du har hatt en festeblødning. Håper spira sitter nå! Lykke til
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Hei! Lurer på om det var det jeg hadde idag å! Bare bittelitt friskt blod, byttet truse, og fikk samme mengde der igjen, men det er veldig lite... Så dette er spennende! Hadde EL 31 mai etter kalkulatorenes beregning, så er jo ikke sikker.... Vi la inn aksjer annenhver dag. Lykke til da Min ikm er ca 14 juni.
hippimamma Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Jeg har hatt festeblødning begge ganger jeg var gravid. Husker ikke når det kom men det var litt blod slimete. Trist og høre at du mistet babyen din :-( håper du har/får ny spire snart
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 Krysser fingrene for at du har en ny spire på gang. Unner alle å få oppfylt baby-drømmen, men når jeg leser om sånne som deg så heier jeg litt ekstra :-) Jeg trodde også at jeg hadde festeblødning før helga. Litt brunaktig, seig utflod. Et par spor av friskt blod også. Men nå har jeg hatt sånn i 5-6 dager (bare litt hver dag), så er ikke helt sikker likevel. Noen som vet ca. hvor lenge det tar mellom festeblødning og utslag på en g-test? Har selvfølgelig testet mange dager allerede (:- som den gode testoman jeg er... Ekstremt hvite så langt, gitt... Har ikke altfor store forhåpninger, men er alltid spennende å vente på ikm/pos. test. Har dere andre barn, Vestlandsdama? Hvor gammel er du? Hold oss oppdatert når det nærmer seg ikm :-)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 8. juni 2011 #7 Skrevet 8. juni 2011 Fant et lite stykke om festeblødning; Festeblødning er veldig individuelt, ca 1/3 av gravide kvinner får det. Det kan være friskt eller brunt blod, og mengden kan være alt fra noen dråper til en "mini-mensen". For noen varer det bare en dag, for andre flere dager. Med andre ord, ingenting er "unormalt" lite, mye, kort, lang, rødt, brunt - så bare slapp av. Festeblødningen skjer vanligvis 5-10 dager etter befruktningen (husk at befruktningen kan skje noen dager etter insemineringen) - så ca. 5-15 dager etter eggløsning. Dersom det er festeblødning så betyr det at det befruktede egget fester seg, og begynner å produsere hormoner. Noen dager etter dette vil mengden hCG gi utslag på en graviditetstest. Hvis du tror du har festeblødning, så ikke løp og kjøp en graviditetstest - vent 3-4 dager. Hvis du er gravid vil det ta såpass lang tid for frøet ditt å produsere nok hCG til at det synes på testen. Lykke til jenter Krysser fingre for oss!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Tusen takk for masse god info :-) Ser at det er et liiite håp enda, blir spennende å se på testene de nærmeste dagene. Men regner med det må skje noe snart dersom det faktisk er noe inni der. Magefølelsen sier i grunnen "nei"... Lykke til alle sammen!
Gjest Vestlandsdama Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Tuuusen takk for gode ord og mye god informasjon. Midt i sorgen er det godt å ha noe positivt å fokusere på. Vi vil alltid ha et barn for lite, men vi føler oss ikke ferdig med å ha småtroll i hus, så vi ønsker oss veldig en liten baby nå - til både glede og trøst:) Heldigvis har vi to flotte barn igjen (de er tenåringer, begge to), de er grunnen til at vi klarer å stå opp hver dag og fortsette livet - det gjør vi også i respekt for det korte livet til engelen vår. Han fortjener ikke at vi legger oss ned og synes synd på oss selv. Det er hardt, men det går...med bittesmå musesteg.... Kroppen er ikke helt i rute etter fødselen, så jeg er ikke heeelt sikker på at jeg hadde EL, men om det stemmer med de datoene jeg tror, så har jeg IKM ca 16-19 juni. Ønsker dere alle lykke til, og håper at sol og varme setter gang på tingene:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 9. juni 2011 #10 Skrevet 9. juni 2011 En liten oppdatering fra meg: Jeg hadde en svaaaak strek på testen i dag... Vet ikke om jeg tør å håpe på noe, men gleder meg til å se hva testen i morgen sier :-) Flere som har testet i dag?
Gjest Vestlandsdama Skrevet 9. juni 2011 #11 Skrevet 9. juni 2011 Så spennende, Tigerlise. Krysser fingrene for at den sitter skikkelig hos deg. Hvor lenge har dere prøvd? Jeg prøver å ikke stresse med dette, og skal prøve å ikke teste før IKM er vel overstått, men tror det skal holde hardt:) Hvor tidlig kan man teste etter EL? Har fremdeles mensmurringer, men ikke særlig utflod....Man blir litt småsprø av å gå å tolke hvert lille tegn kjenner jeg:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 9. juni 2011 #12 Skrevet 9. juni 2011 Hehe, ja tolking er jeg "god" på... Har all verdens symptomer som forsvinner som dugg for solen ved neg. test. Og med en gang jeg ser antydningen til strek er symptomene på plass igjen... Vi har ikke prøvd så lenge denne gangen, er vel i 5 pp nå. Men på førstemann brukte vi 5 år, så spennende å se om den sitter raskere denne gangen :-) Har begynt å spotte litt mer nå i dag, så er redd det skal ende i TR likevel, men får bare vente å se. Lykke til med testingen, når det nå enn blir :-)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 9. juni 2011 #13 Skrevet 9. juni 2011 Hei jenter! Fortsatt litt spotting på meg idag, men like lite...Men litt mer brunere.... Syns også det murrer litt i korsryggen....argh! Håper ikke tr kommer altså
havrebodl Skrevet 9. juni 2011 #14 Skrevet 9. juni 2011 Hiver meg på her! El ca 2.juni, og i dag hadde jeg litt brunlig utflod med spor av blod... Ikke mye i det hele tatt, men har jo ikke IKM før fredag i neste uke.. Ellers ømme pupper helt siden el, noe som ikke er vanlig, hodepine og TRØTT. Litt uggen i dag. Er også innom tanken på festeblødning, men prøver å overbevise meg om at jeg helt sikkert ikke er gravid denne mnd heller.... (Men håper vi alle sammen har festeblødning!!!!! ) Lykke til, og en ekstra ekstra lykke til til HI!!
Gjest Vestlandsdama Skrevet 10. juni 2011 #15 Skrevet 10. juni 2011 Det er god å kunne dele spørsmål, håp og - forhåpentligvis - glede med andre i samme situasjon. Spesielt siden vi holder at vi prøver på nytt helt for oss selv. Tror nok det er mange som får sjokk om vi er så heldige å bli gravide igjen - de er nok bekymret for hva et nytt svangerskap vil gjøre med psyken min. Jeg er forberedt på at det blir tøft - men de aller fleste barn er heldigvis helt friske og får et godt liv. Det er vår to flotte, friske barn bevis på. Håper vi kan holde hverandre oppdatert her inne, jeg ser jeg har mye å lære når det gjelder sykluser, EL, TR og alt som følger med:) Får håpe vi slipper å bli veteraner her inne noen av oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå