Gå til innhold

Bør jeg slutte med denne type belastning, eller er det forbigående? Bekkenløsning... (?)

Anbefalte innlegg

Jeg vasket over en del gulv tidligere idag, og resultatet av dét var at jeg "stivnet" fullstendig i bekkenet/korsryggen. Klarer nesten ikke å bevege meg nå, - og sliter bare jeg skal reise meg opp, gå på flat mark e.l.

Er dette resultatet ensbetydende med at jeg bør ligge unna gulvvask og lignende bevegelser inntil etter fødselen, eller går det utmerket fint å fortsette med det dersom jeg føler meg sånn passelig ok igjen i form etter en viss tid? (Isåfall: hvor lang tid er det "ok" at jeg har det slik?)

Jeg vet ikke om dette skyldes bekkenløsning eller bekkenlåsning eller hva enn, men jeg merker det utvilsomt i bekkenet ellers også, som f.eks. når jeg går langt e.l...

Takk for svar! :-D

Fortsetter under...

Du må nesten bare prøve deg litt fram. Hvis du skal slite i morgen også fordi du har vasket/støvsugd så er det ikke verdt det!! (ord fra min fysioterapaut..)

Jeg er i uke 35 og har kapitulert. Mannen min støvsuger, vasker bad og mopper gulv!

For å si det slik - desto mer du belaster bekkenet nå når du har bl FØR fødsel jo lenger tid kan det ta før du blir bra igjen etter fødsel! Hold deg unna gulvvask, støvsuging og lange turer. Det kan bli utrolig smertefullt i tillegg til at det er invalidiserende. Mannen kan vaske (eller andre du kjenner), ikke vits i å overbelaste HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...