Gå til innhold

hvor lang tid bruker dere på kveldsstellet?

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 1 år og jeg bruker ca.45 min-1 time.

Hun får flaske, noe som blir brukt 15 minutt på ca, så er det koking av grøt og avkjøling og spising, nye 15 minutt, medisin og stell 15 minutt til, av og til lengre tid, liker å ikke stresse så fælt:)

lang tid bruker dere?:)

Fortsetter under...

Har gutt på 1år. Begynner kveldstellet ca. 18.30. Kl. 19.00 er han i seng. Stresser ikke, eller forter meg.. Men er jo ikke så mye som skal gjøres.

koke grøt, avkjøle (Tar jo ikke lang tid å få den ned til 50g.) spise, skifte bleie, evt bad\dusj, ta på pyjamas, kveldsflaske\kos, tannpuss, seng.

Annonse

Er det ikke på tide å slutte med grøt nå da? Gutten min var dritlei grøt når han var rundt 10 mnder, gikk over til skive. Så dette er kveldsmaten hans, de gangene han har spist lite både til middag og kvelds så får han flaske i senga som han bruker ca 5 min på.

Etter kvelds og litt barne tv så er det 5 min på badet med bleieskift, på med pysj og pussing av tenner. Noen ganger i uken er det bading før kveldsmaten. Pleier å starte med bading, mat osv ca 1 time før han skal være i seng. Har hatt det slik siden han var 1 år og han er nå 17 mnder.

Det går veldig radig unna her. Vi har to, en på 3 år og en på 2 år.

Vi spiser veldig sen middag, og er ofte ikke ferdig før 18. Da får de se litt tv, så får de varm melk på flaske (hehe, de bare digger det) og fra det bruker vi kanskje 5 minutter på hvert barn. Vask av ansikt, hender og stump. Pysj og tannpuss og gre håret. Så er det marsj i seng 18.45. Ikke noe annet enn kyss på panna og god natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...