Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Del Skrevet 7. juni 2011 Det er sånn at jeg i utgangspunktet ikke skal betale skatt siden jeg er alenemor og går på full overgangsstønad. (jeg studerer) Så i år fikk jeg ca. 70 000 tilbake på skatten Jeg har masse lån og betaler godt med renter. Leiligheten jeg har lån på har jeg leid ut. Leia er ganske stor, men for å dekke alle utgiftene til leilighetene betaler jeg et par tusen av egen lomme. ca. halvparten av leien er skattefri da det dekker utgiftene, men resten går jo til avdrag i banken og til borettslaget. Og det regnes som inntekter på meg, mens jeg ikke får noe i lomma. Så det jeg lurer på er om jeg kan lage et selskap, bedrift eller hva det heter og sette leiligheten på selskapet, sånn at selskaper betaler skatt, da ville jeg som person slippe å betale skatt fra hele inntekten, siden inntekten fra leiligheten gjør at grensen for skattefritak for meg overstiges. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143306075-noen-som-har-peiling-p%C3%A5-inntekter-fra-leie-l%C3%B8nn-og-skatt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå