Gå til innhold

Nå trenger jeg noen andres synspunkter... Jeg er så lei meg =(

Anbefalte innlegg

Jeg og bf gjorde det slutt for ca. 2mnd siden. Det var jeg som tok initiativet til det. Vi har vært av å på siden før jul. å har en sønn sammen som nå er 11 mnd gammel. Mye av grunnen til at det ble slutt, er at jeg synes ikke han deltok nok i ungen vår. Han sto aldri opp med han, sov til langt utpå formiddagen, begynte på jobb klokka 14.00 å jobba til 22.00. Det gjør han fortsatt. Så skulle han absolutt ha ei bikkje oppi alt dette. Ei bikkje som er gal i hodet sitt å aaaaaldrii MERK aaaldri hører etter. Han brukte mer tid på bikkja enn på sin egen unge! Så etter mye prat å frem å tilbake bestemte jeg meg for at nå var det nok, så jeg tok med meg ungen å flytta ut. NÅ plutselig krever han å ha ungen 50/50!!!

Gutten er 11 mnd gammel. Han er for liten til en slik løsning mener jeg! Far vil ha denne ordningen : Mandag, onsdag, torsdag før han begynner på jobb. Hele fredagen mens jeg er på jobb, for da har han fri. + en overnatting i uka. (Han jobber til 22, så hvordan han har tenkt det skjønner ikke jeg, men han nevnte at hans mor kunne sitte barnevakt til han kom hjem) + annenhver helg. Å annenhver helg krever han fredag til MANDAG! Vi har vært på 2 meklingsmøter å er fortsatt ikke enig! Mekleren sier jo ikke en dritt!! føler ikke det er noe som helst hjelp å få. Jeg sitter å gråter konstant, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. har ikke sjangs til å få sove! å spiser nesten ingenting..! Jeg er såå redd for at gutten min skal bli stressa og forvirret av denne ordningen som bf vil ha å hater at det er han det kommer til å gå utover!! :( Noen som har noen synspunkter/meninger om dette? Jeg tar imot både negative å positive! Kan ikke bli værre enn det er nå uansett tenker nå jeg!!

Tusen takk for svar!

Fortsetter under...

Du skriver at du mener at gutten er for liten for 50/50, og da synes jeg du skal holde på det. Jeg mener at så små barn bør ha en fast base i livet.

Tror det er vanlig med dagsamvær først, for så å trappe opp til en overnatting etterhvert.

Fint for gutten å ha kontakt med pappaen, og helt sikkert godt for deg med litt avlasting.

Når det gjelder familievernkontoret, så kjenner jeg mange som har erfaringer som deg med dem. Tror dessverre ikke at det er så mye hjelp å få der ;-(

Hva er galt med annenhver helg fra fredag til mandag? det er da ganske normalt det da. Farhenter feks i bhg fredag og leverer igjen mandag morgen. Synes det er tull at far skal måtte levere til deg på søndagen.

Hos familievernkontoret kan du be om å få en annen terapaut.

Om dette eskalerer synes jeg du bør ta det til retten. De vil ALDRI dømme 50% samvær for et så lite barn om det ikke er særskilt grunnlag for det. Det er jo EN BABY det er snakk om. Nei herregud, stå på ditt. Barnefaren her vil ha jentungen på 2,5 år 50 % fra høsten, men det vil ikke engang la seg gjøre, verken mtp jobben hans eller noenting. Så små barn bør slippe å være en stresskoffert slengt innimellom to hjem. Ordinært samvær kan vel la seg gjøre? Annenhver helg, + en ukedag på ettermiddagen fks :)

Mange mener det skal gå fint for barn/barna og ha en 50/50 ordning dersom foreldrenne har bodd sammen i 1 år eller mer... og dere har jo nesten det. Men du må jo kjenne litt på dt selv..

Men du har jo sånnsett valgt denne situasjonen og far har rett på samvær og det kan være lurt og gi seg før han eventuelt tar det videre til retten.

Annonse

Du sa negative er også godt mottatt.

Vel, du splitter opp hele familien din fordi du mener at far ikke deltar nok med barnet. Vel, med hans arbeidstid så er det vel ikke rart han er trøtt.

Hva med å snakke med mannen ? Komme til en enighet om at han kan skifte jobb, endre arbeidstid. Sette dere ned rolig uten å kjefte, klage å krangle om problem stillingen. Prøve parterapi, søke hjelp utenfra.

Sorry, men er så forbanna dritt lei av folk som splitter opp familier, og ødelegger et forhold som kunne fungert kjempe bra! Dette går utover dere, barnet, venner og familie.

uff å uff!

Vel, om han hadde vært så forferdelig sliten etter arbeidsdagen så kunne han gått å lagt seg når han kom hjem da.. Men han sitter heller oppe til 2-3 på natta.. det høres myye bedre ut. Dessuten har vel ikke han noe lengre arbeidsdag enn noen andre i verden.

Har prøvd å snakke sammen uttallige ganger. Det har blitt forbedring kanskje 2 uker, deretter går det tilbake til akkurat det samme igjen.

Han nekter å bytte jobb. Så den er enkel å grei. Det er hans problem nå, ikke mitt.

Har snakka med både rådgiver og mekler. Men til ingen nytte.

Om jeg bare hadde hatt ett ørlite håp om at ting kunne bli bedre, så hadde jeg selvfølgelig prøvd mer. Men jeg kjenner han, oss, det forholdet vi har hatt alt for godt. Å tro meg! Det blir ikke bedre.

Greit nok at du er dritt lei av folk som splitter opp familier og ødelegger forhold som egentlig kunne fungert. Å det forstår jeg.. om de ikke har prøvd nok. Men vi har virkelig PRØVD!

Jeg vet at dette styret vi er oppe i nå, ikke er bra for noen. Men vi prøver å skåne barnet vårt for alt av evt krangling og diskusjoner vi foretar oss.. det skjer ikke når barnet er tilstede. Vi har begge venner og familie som støtter oss på hver vår side.

Takk for innspill :) Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...