Gå til innhold

Hvordan merker dere kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mitt 2.svangerskap,men har ikke født før(ks-lite rier i forkant). hadde heller ikke en eneste kynner i det første svangerskapet.

Noen ganger føles det som sterke menssmerter/mageknip/magen er sår og hard.. varer noen minutter,og blir bedre når jeg slapper av ei stund..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer jo ikke opp!!! åhr..

Skrevet

Høres ut som kynnere det du beskriver der.

Skrevet

Magen strammer seg og blir "beinhard". Varer kun noen sekunder om gangen før den slapper av igjen, og gjør ikke vondt, men er litt ubehagelig nå som jeg er 41 + 2 og det er trangt nok inni der.

Skrevet

Sekunder??? Du er 'heldig'... Jeg er 37+3 og har slike kynnere du beskriver, men samtidig har jeg nå begynt å få 1-2 kynnere pr døgn som varer mellom 2-5 minutter og de er vonde. Kjenner de godt nederst i magen med påfølgende menssmerter, men ingenting i ryggen enda. De presser også godt på blæra mens de står på. Det er visst ikke uvanlig at kynnerne blir kraftigere mot slutten... Men har de som sagt bare 1-2 ganger pr døgn enn så lenge.

Er førstegangs så har aldri hatt rier før... Er klar over at de kynnerne ikke er noenting iforhold til rier.. Gleder meg ikke akkurat :)

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Jeg er 3. gangs og har masse kynnere. De er ubehagelige, men ikke vonde. Magen blir knall-hard, jeg får litt "hjerte-klapp" og må stoppe med all aktivitet til kynneren er over. Jeg merker det i ryggen, magen og at det presser mot underlivet. Ganske kraftig, slik at jeg tenker at nå må vel vannet gå av dette trykket ;-)

Hadde det slik i forrige svangerskap også, og begge mine fødsler har startet med et halvt døgn med regelmessige kynnere. Når fødselen går over i rier, så bare styrter barna ut (3 timer med nr 1 og 1 time med nr 2), så jeg tror at riene har noe for seg når det gjelder fødselen :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har det og slik !

oi, nå ble jeg bekymret .... jeg har hatt kynnere hele svangerskapet siden rundt uke 14 eller noe, hadde ikke noe slikt m 1ste mann.

håper da ikke det går så fort for meg ? finnes det noe fakta el liknende på slikt? mye kynnere gjennom svangerskapet/hurtig fødsel?

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Nei, tror ikke det finnes noe forskning på det, og jeg vet ikke om det har noe å si om man har mye kynnere i løpet av svangerskapet. Men kynnerne har hos meg vært en tydelig start på fødselen, altså jeg har gått hele dagen (ca 10-12 timer) med kynnere hver 10 minutt, og deretter våknet om natten med rier. Jeg har dratt til sykehuset med en gang riene starter (etter beskjed fra jordmor) i og med at 1. og 2. fødsel var såpass raske. Har kommet inn med 3 cm åpning begge gangene og fra da av har det gått fort.

Men har man regelmessige kynnere en hel dag, så er man nok kanskje igang med noe?? Det er bare mine egne tanker rundt det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...