Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer vanligvis en eggløsning? Altså hvor mange dager kan man teste positiv på en eggløsningstest? Jeg er igang med fryseforsøk i naturlig syklus(har endometriose), og på første forsøk var jeg på UL dag 16 og fikk beskjed om å begynne å ta tester dagen etter. Den viste positiv. Ble ikke gravid denne gangen. Gangen etter var jeg på UL dag 16 og legen sa han mistenkte at jeg allerede hadde eggløsning. Jeg tok da test samme dag, og den var positiv. Den gangen ble jeg avbrutt pga at innsettingsdag falt på søndag og 17.mai(dag 3 og 5). Så er vi igang denne mnd igjen, og jeg var på UL syklusdag 9 og 12. Da fikk jeg beksjed om å begynne med tester dagen etter, altså dag 13. Men han trodde ikke jeg kom til å få eggløsning før nærmere helga. Men joda, min test var positiv den idag..på dag 13..kjenner jeg blir litt forvirra her. Eggløsning på både dag 13, 16 og 17....skjønner at det kan variere litt, men jeg har ganske så regelmessig mens..skulle nesten tro jeg har eggløsning hele tiden..hehe..har enda til gode å teste negativt på en..

Noen som kan forklare dette for meg? :) høres det normalt ut?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143305760-sprsml-om-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er det jeg har forstaatt av e.l tester i mine aar som prøver...

naar testen er positiv, er det ikke sikkert at du ha eggløsning akkurat naar testen er positiv, fordi rett før eggløsning produserer kroppen LH hormoner som gjør e.l test positiv.. men naar du faktisk har hatt e.L saa skal testen bli negativ igjen, saa testen kan jo i prinsippet veare positiv i 2-3 dager før du egentlig har eggløsning...

haaper det var litt til hjelp..

og det høres ut som om du kanskje har gaat paa hormoner de siste mnd... e.l kan vel forandre seg litt da...

hmm, okay:) Har ikke gått på annet enn Lutinusen den første gangen jeg hadde fryseforsøk. Gang nr 2 ble jo avbrutt før jeg kom så langt. Men siden de har innsett enten på dag 3 eller 5 etter EL, så regner jeg med at det er flere dager som er "gjeldende" her da.. Får bare satse på at alt er "normalt" og at egget biter seg fast denne gangen!! Skal ha innsett på fredag dersom egget overlever opptininga :)

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...