Gå til innhold

Hvem av dere har side opp og side ned med bilder av ungene deres ute på facebook??

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt overveldet av hvor mange bilder folk legger ut av ungene sine. Om det er med eller uten klær spiller visst ingen rolle. De er jo bare SÅ søte, og det er jo bare vennene deres som kan se bildene deres..

At det går an å være så naive!!

Fortsetter under...

Annonse

Familien min bor i et annet land, og Facebook er den raskeste måten å dele bilder med dem alle sammen. Jeg har ikke noe imot å legge ut bilder av barna mine. Men klær har dem alltid på seg.

Dessuten er jeg stolt over barna mine og synes dem er flinke og søte. Jeg har lyst til å skryte litt. Jeg (ikke besvim nå!) legger faktisk også ut VIDEO av barna mine av og til.

De vennene som har lyst til å se på dem kan gjør, dem som synes bilder av andre sine barn er kjedelig kan la være.

ja, du sier noe.

Folk har ingen grenser på slikt, og tenker overhodet ikke konsekvenser.

Det er mange fler som kan se bildene dine enn man tror...

Hvis du legger inn et nytt bilde, og vennen din kommenterer det... så kan vennen til vennen din gå inn på bildet også, for å lese hva som ble kommentert...

oisann

HI, la meg gjette. Du tror at global oppvarming er en myte og at staten legger ut kjemiske spor i atmosfæren for å overbevise oss om det motsatte, du tror Elvis og Bin Laden lever i beste velgående og du tror at ingen mann har vært på månen?

Annonse

Har man valgt at kun venner kan se bildet og ingen venners venner eller andre, kan ikke de se bildene selv om en venn av deg kan..

Jeg har bilder av barna, men ingen nakenbilder, og har kun venner jeg kjenner ikke noen jeg bare har hilst på.

Jeg har det. Har vurdert å fjerne dem noen ganger, men er glad jeg ikke gjorde det. Maskinen min kræsja og en god del bilder forsvant. DA var jeg glad jeg hadde lagt ut de fineste babybildene, så de ikke var tapt for alltid.

Jeg har uansett satt filteret slik at bilder kun vises for venner.

Jeg har det. Har vurdert å fjerne dem noen ganger, men er glad jeg ikke gjorde det. Maskinen min kræsja og en god del bilder forsvant. DA var jeg glad jeg hadde lagt ut de fineste babybildene, så de ikke var tapt for alltid.

Jeg har uansett satt filteret slik at bilder kun vises for venner.

Så det så.

...og som vanlig er man bare bekymret over facebook, og tenker ikke på videoene på youtube eller alle de andre barnebildene som finnes på nettet.

Hvis jeg tar bildesøk på "16 months", hva får jeg opp? Jo, fullt av barn på 16 måneder. Er det så skummelt?

Hvis jeg velger å manipulere noen av bildene, er det jeg som er syk og ikke foreldrene til disse barna.

ja jøss..

og det filteret er idiotsikkert!

Hvem som helst kan hacke seg inn på kontoen deres, tømme den for bilder, og slette din egen tilgang til kontoen...

Det har jeg selv fått erfare..kan ikke si det var spesielt kult.

Etter det har jeg knapt nok profilbilde av meg selv ute..

Naiv er jeg nok ikke. Har masse bilder av tulla mi på fb, meeeeeeen det er kun ca 30-40 av 200 på vennelista som kan se de. Du styrer jo allt av settinger og personvern så har ingen problem med det.

Det er kun familie og venner ( ikke bekjente) som får se de. Hadde det vert slik at alle ville kunne se de så hadde jeg ikke lagt de ut på fb nei.

Om noen har lyst til og bruke bilder av mitt barn til noe stygt og ulovlig så vil de uansett klare og få tak i de på andre måter. Men nå er det vel heller ikke at noen kan misbruke bilder jeg er redd for heller da.. værre om tulla faktisk skulle blitt misbrukt. Og den som ønsker å gjøre noe slikt kan faktisk være hvem som helst.. kanskje en du kjenner og stoler på.

Man kan ordne det slik på Facebook at kun venner (eller kun utvelgte venner) kan se bildene.

Uansett; hvis JEG var en gærning på jakt etter bilder av barn så gir et google- søk meg neste 80 millioner treff (bildesøk). Bildene fra H&M er venligvis "verre" enn bildene jeg ser folk legge ut på Facebook.

Reagerer ikke på at andre gjør det, det er fritt valg.

Selv har jeg kun et par bilder der ungene er med, og da viser ikke ansiktet. (poden hoppende i en snøfonn, med ryggen til f eks)

Selv om du setter settingen slik at bare venner kan se bildene, vil likevel deres venner kunne se når deres felles venn kommenterer. I realiteten deler man bildene sine med venners venner. Viktig å være klar over dette.

Jeg synes likevel det er greit å legge ut bilder av barna på Facebook, men de må ha klær på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...