Gå til innhold

dere som hadde små babyer ved fødsel, hvor store er de nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

min jente var 2040 gram og 43 cm ved fødsel (3 uker før termin), nå er hun 6,5 mnd og veier 6230 gram og er 65 cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kom 3 uker før termin pga morkakesvikt og var 2160 gram og 44 cm lang.

Sist jeg veide han var han 6990 gram og 62,5 cm :)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

hvor gammel var han da?

Skrevet

4,5 mnd.

Skal på 5 mnd kontroll i morra så er spent på hvor tung han er da :) Blir 5 mnd i morra også.

Skrevet

Jenta mi var 2890 gr og 48 cm lang.

Nå er hun 10 mnd og veier bare 7,3 kg og er 72 cm lang..

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

har vokst fort da;) jenten min har en hjertefeil, og hun la ikke på seg den første mnd.. merker jeg stresser med å få henne opp i vekt...

Skrevet

Jenta mi har ikke vokst fort såfall..

Stresser jeg også. Men, nå spiser hun som en hest.

Men legger ikke på seg. Har ikke lagt på seg siden januar.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

hm.. hva mener de er grunnen til det da? jenta min legger sakte på seg nå, men det går jo oppover heldigvis.....

Skrevet

Min eldste jente ble født 2 uker før termin, 2900 g og 48 cm lang. Hun har alltid vært tynn og er det fortsatt, og ligger på den nederste kurven for vekt. 3 mnd gammel var hun 5,1 kg, 8 mnd gammel var hun 7,2 kg, og på 1 årskontrollen var hun 8,3 kg. Nå 2,5 år gammel er hun 11,4 kg og 89 cm lang- ikke store jenta med andre ord, men frisk som en fisk og helt perfekt=)

Skrevet

Jenten min kom 17 dager før termin og var 2920g og 45cm. Nå er hun 8mnd og 8750g og 70cm. Har strekt seg veldig :) Bare 3cm kortere enn en annen baby på helsestasjonen som var 10cm lenger enn min da hun ble født!!!

Skrevet

gutten min var 2900g og 47 cm. Nå er han snart 10 mnd, 9,5 kilo og 75 cm :) Har nok blitt 10 kilo når han er 1 år, så han er en stor og fin gutt nå:)

Skrevet

Han var født et par dager før termin.

Skrevet

Min gutt var 2900 g og 48 cm ved fødsel den 12.april, fire uker før termin, på 6 ukers kontrollen (bare 2 uker siden) veide han 3556 og var 52 cm lang!

Skrevet

Lillepia var 2880 gram og 49 cm ved fødsel. To uker etter 6-ukerskontrollen (var jo ikke helt 2 måneder enda) var hun 56,3 cm og 4330 gram. Tror kanskje hun har bikket over fem kilo nå, vi får se snart når vi skal på 3-månederskontroll!

Hun ble født 3 dager etter menstermin, 4 dager før UL-termin og var helt ferdig.

Skrevet

Her måtte Mini komme ut tre mnd. før tiden og veide da 1149 gram og var 37,5 cm lang:)

Han er i dag 7 mnd og en uke, korrigert alder er 4 mnd og 2 uker.

Han veide i går 8520 gram og strekker seg for hver dag som går:)

Klem fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...