Gå til innhold

Flere som holder på å slutte med nattamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det?

Vi har nå hatt 2 ammefrie netter :) Og det har gått overraskende godt! I tillegg har vi lagt han inn på eget rom :) Han sov hele natten gjennom første natten. Jeg våknet jo selvfølgelig til det godt innarbeidete klokkeslettet, men sovnet heldigvis fort igjen.

Herlig at vi har fått sovet så mye. I natt våknet han to ganger, men tok smokken med èn gang.

Godt å bli kvitt melkesprengte pupper på morrakvisten da, hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet å prøve å nattavvenne forrige uke. Da la jeg meg på gjesterommet, mens pappaen og babyen styrte på rommet vårt. Babyen sov over to netter, og så hadde pappen hatt en del nattevåk to netter. Etter fire netter la vi babyen på eget rom. I natt er det tredje natta med det forsøket. Det har egentlig gått veldig bra. Pappaen har gått inn å puttet i smokken et par ganger pr natt. Jeg prøver å holde meg litt unna for hun har en tendens til å ville ha pupp hvis du ser eller lukter meg på natta:)

Jeg legger babyen kl 19 og så tar jeg henne opp og gir mm når jeg legger meg. Jeg kan ikke la være å amme i 12 timer for da får jeg superspreng:) Har faktisk litt spreng når jeg nå ikke ammer mellom 23 og 06.

Utrolig deilig å sove nesten 7 timer i strekk ettersom det tidligere har vært luksus med 3 timer sammenhengende :)

Krysser fingrene for at det går fint for oss begge i fortsettelsen :)

Skrevet

Jeg lurer på å prøve nå til helga. Begynte å jobbe for noen uker siden så har et visst behov for litt mer søvn...

Spent på hvordan det går. Hvordan har dere gjort det? Tilbydd vann når han våkner, bare gi smokk eller hva?

Skrevet

Vi har en flaske stående klar og pappaen har gitt vann to netter. Noen netter har det vært nok med smokk og noen netter er det ingenting som duger. Da har pappaen prøvd å trøste så godt han kan:)

I natt måtte jeg inn to ganger å gi smokk, og begge gangene var det nok til at hun sovnet igjen.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg lurer også på hvordan dere har gjort det! Vi vurderer å prøve nå i pinsen. Baby er 7 mnd, og det lengste han har sovet sammenhengende NOEN GANG er 3 timer. Kan ikke skjønne hvordan det skal gå, og kommer sikkert til å få superspreng, jeg og. Men den som gruer seg mest er pappaen. Han har så langt ikke hatt en eneste våkenatt, så dette får han ta seg av! ;-)

Skrevet

Jeg har også litt lyst til å få hjelp fra pappan på dette, men vår lille engel er bare straks 4 mnd. Tingen er det at hun den siste måneden har sovet over (ca 20.00-08.00)annenhver- hver tredje natt og dette fører til ekstrem brystspreng, huff.. Jeg lekker som bare det når kl nærmer seg 6-7...

Ikke at jeg klager på å få sove hele natta, men det hadde vært godt å slippe sånn brystspreng... Noen flere som har hatt sånne perioder?

Skrevet

Når vår var ca 3 mnd sov han gjerne opp til 10 timer i strekk... Måtte bare opp og pumpe om det ble for ille...

Men nå er det opp hver tredje time, han er 8 mnd.. så ivrig på å få avvent litt på natta ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...