Gå til innhold

Når man er 24 uker på vei, hvor mange mnd sier man at man er på vei da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er 24 uker på vei, hvor mange mnd sier man at man er på vei da?? Finnes det noen plass på nett der det står en slags "oversikt"?

Skrevet

Uker = mnd

1-4 uker = 1 mnd

5-9 uker = 2 mnd

10-13 uker = 3 mnd

14-18 uker = 4 mnd

19-22 uker = 5 mnd

23-27 uker = 6 mnd

28-32 uker = 7 mnd

33-36 uker = 8 mnd

37-40 uker = 9 mnd

Skrevet

Det er en gammel tråd som ligger inne på 1. trimester, om viktig informasjon. Der står det en oversikt over hvor mange måneder man er på vei ved de ulike ukene. Jeg er i uke 18, og er dermed 4 måneder på vei. Det stod at man var 5 mnd på vei i uke 22+2, så vil gjette på at du er 5,5 mnd på vei! :-)

Skrevet

Glemte jeg også skulle ha med denne

1 fullgått mnd = 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte mnd = 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte mnd = 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte mnd = 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte mnd = 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte mnd = 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte mnd = 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte mnd = 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte mnd = 40 uker + 2 dager

Skrevet

Litt forvirra her :P Jeg er på lørdag som kommer 16 uker på vei, og trodde da at jeg va 4 mnd på vei? Er ikke en mnd 4 uke og fra - til med noen dager?

Skrevet

17+5, da er du 4 mnd på vei.

Skrevet

Jeg bruker den enkleste måten, jeg. Har termin 29. september, og teller derfor bakover for å finne ut hvor lenge som er igjen. Regner i slike tilfeller at svangerskapet varer i 9 mnd, og får et helt greit "svar" ut.

Dersom jeg snakker med noen som "kan litt" om svangerskap o.l så svarer jeg hvor mange uker jeg er på vei. Jeg ser ikke poenget med å "beregne" hvor mange måneder jeg er på vei for å gjøre det mest mulig nøyaktig for folk som ikke vet hva "uke 23" betyr;) hehe..

Med metoden "min" så er jeg forresten litt mer enn 5 mnd på vei nå.

Skrevet

en er da ikke f.eks. to månder på vei når en er 5 uker? det er vel først når man fullfører 9 uker at en er to månder på vei, at man da har lagt bak seg to månder av svangerskapet?

Skrevet

jeg har termin 20 september og er nå i uke 25.. når folk som ikke vet spør så sier jeg at det er 15 uker igjen :P eller at jeg er snart 6 måneder, altså da tenker jeg at 6 måneder er 20 juni :)

vanskelig det der, men hvis folk skal tenke selv hvor langt jeg er på vei vil de bruke den metoden, derfor bruker jeg også den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...