Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun og hvordan har hun lagt på seg i forhold til fødselsvekt, vektnedgang etter fødsel osv?

Om du har lite melk (hvordan vet du det?) bør du nok enten sørge for at hun ammes hver 3. time (fra måltidets begynnelse) eller at du pumper/håndmelker. Om du fullammer og har lite melk, bør du nok absolutt vekke for å amme, i og med at hun ellers kan få for lite næring og i verste fall for lite væske.

Hun er 4 uker. Slet med lite melk fra starten av, nå gir jeg kun 120 mg Mme i døgnet, så det har tatt seg opp veldig bra med mm, og ammehjelpen mener jeg snart kan greie meg uten Mme.men hun sier det er viktig å ikke la det gå for lenge mellom hvert måltid på dagen. Hun legger fint på seg nå.

Når du har problemer med lite melk så er det viktig at det ikke går for lenge mellom måltidene, ja. Jeg ville vekket henne så hun starter på nytt måltid minst hver 3. time, men om hun vil spise oftere så er det helt fint. Det er ikke lurt å la henne sove lengre fordi om hun har spist oftere deler av dagen. Melkeproduksjonen er størst like etter amming, så dess oftere du ammer, dess mer melk produserer du.

Når produksjonen har stabilisert seg på et høyt nok nivå så kan du hoppe over eller forskyve et måltid innimellom og la henne sove, men helst ikke før det.

Jeg er også ammehjelper forøvrig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...