Gå til innhold

Dere flergangsgravide - Når fikk dere den streken fra navlen og nedover?

Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde den første gangen da:) Eller kan man få den uten. Ha hatt den i tidligere graviditeter også kanskje?

Uansett...:)

Er i uke 10 nå, og streken begynte å komme for flere uker siden. Nå er den ganske tydelig allerede. Husker ikke helt når den dukket opp sist, men det var en del senere. En plass mellom uke 20 og 30.

Fortsetter under...

Jeg hadde den i første svangerskap, men husker faktisk ikke helt når jeg fikk den. Nå er jeg 13+1 og har ikke antydning til den enda. Synes den kan holde seg borte jeg, for den satt så lenge etter fødsel. :P

Hei:) jeg har Nr tre nå i magen, uke 16, har aldri sett noe til den streken, ikke på nære venninner heller, har bare sett den på bilder i blader og bøker:) har fått strekkmerker da, så slipper ikke unna alt :-P

Annonse

Fikk en klar og tydelig strek ganske tidlig da jeg gikk gravid med førstejenta, mens med yngstejenta fikk jeg ingenting, bare en svaaak svak linje helt på slutten:)

Annonse

Fikk ikke noe strek da jeg fikk jenta mi. Nå er jeg i uke 7 og jeg begynner å se antydninger til den allerede. Rart. Jeg har hørt at det er vanligere å få strek når man har gutt i magen enn når man har jente. Noen som har noen meninger om dette?

1. svangerskap: Strek fra navelen og ned fra uke 14-15 (jente)

2. svangerskap: Strek fra navelen og ned fra uke 10 + navelen og opp fra uke 16 (gutt)

3. svangerskap: Er 25+3 og har enda ikke fått noen strek. Venter gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...