Gå til innhold

Starter med Menopur i morgen! Noen andre? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært å hentet ladning med sprøyter idag!!

Gruer meg veldig.

Sist jeg skulle ha uttak gikk jeg på Puregon 150. Men denne gangen skal jeg ha Menopur 150.

Syntes det var lett med den Puregon pennen,men nå er det vanlige sprøyter!!! HJELP!

Er de vonde??

Skal alt oppbevares i kjøleskapet hele tiden?

Skal til UL den 17 å sjekke hvordan alt ser ut. Så håper på uttak uken etterpå.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg synes menopur har vært helt greit (har ikke prøvd puregon da, så har ikke noe å sammenligne med). Surra litt med å få knekt glassampullen med saltvann første gangen, men når jeg fikk roa meg litt og fant fram veiledningsbrosjyra så gikk det veldig greit. Jeg oppbevarte ikke annet enn ovitrellesprøyta i kjøleskap på første forsøk, men den gang var det høst og ikke så varmt... Nå har jeg fulgt med på innetemperaturen og hatt sprayen i kjøleskap på de varmeste dagene, det er vel maks 25grader på alle medisinene så er du usikker på hvor varmt det blir er det vel greit å ha det i kjøleskap.

Jeg har ikke syntes at sprøytene har vært vonde med unntak av et par ganger jeg satte den litt for langt ut til siden og et par ganger jeg tydeligvis traff på samme sted som jeg hadde stukket før. Men det går jo veldig fort over! Ikke mange sekundene det svir. Ikke noe å grue seg til :-)

Skrevet

Takk for svar :):)

Satte første sprøyta idag. Det gikk bedre en jeg trodde det skulle gå ;)

Jeg satte resten av Menopur glasset i kjøleskapet, i tilfelle det blir for varmt.

Hvor er du i prossesen? :)

Skrevet

Hei, så bra at du syntes det gikk bra med sprøytestart, det er utrolig enkelt bare man har gjordt det en gang eller to. Jeg er på sprøytedag 15 i dag ( menopur) og de har justert opp dosen min 2 ganger pga at jeg responderer litt dårlig på denne medisinen tydligvis. jeg er på UL annenhver dag for å sjekke eggposer, kom hjem fra porsgerunn for en time siden, status i dag en stor eggpose 20,5 , en mellomstor 12,5 og 14 små som ikke ble målt.så jeg skal øke menopur dosen min ytligere i dag og i morgen og så håper jeg de 14 små har vokst bra frem til ny UL på fredag.

Hvis jeg må igjenom et forsøk seinere er det tilbake til puregone, flere bivirkninger men virket bedre på meg, men man kan jo ikke vite det før man har prøvd.

Masse lykke til i en spennende tid fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...