GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Maser litt igjen ang det med folat jeg.. Er virkelig blond når det kommer til dette temaet, har lest så mye ulikt så lurer på om dere bare tar folat tabletter eller om dere tar kosttilskudd som også inneholder folat? Som feks "lifeline kosttilskudd for gravide" ? Håper noen orker å svare meg på dette også
lilla syrin Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Hei ! Hvordan går det ? Koseligere å skrive sammen her på Bli gravid, enn på ufrivillig abort Jeg tok den pakken fra Lifeline, sist jeg var gravid. Tror kanskje ikke jeg skal gjør det nå. Nå tar jeg Folat for seg selv, 400 mikrogram daglig. I tillegg tar jeg tran. Dersom en ser på nettsidene til Helsedirektoratet, er Folat det desidert viktigeste en skal ta. Tran (vit D) og kalsium er også anbefalt. Jeg drikker og spiser en del melkeprodukter, så tar ikke ekstra kalsium. Tror jeg kommer til å ta Folat og tran for seg selv når jeg blir gravid Når har du IKM ? Hadde eggløsning sist uke jeg...så nå er det bare å vente..
[Marie] Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Jeg går for både folat og multivitamin! Folat er dog det viktigste ifht å unngå misdannelser på fosteret.
GravidStudent2011 - Aprillykke Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2011 Hei, Takk for svar begge to:) Da tror jeg at jeg stikker på apoteket og kjøper bare folat i første omgang! Lilla syrin: Det går bedre, tok sommerferie i går frem til 20 juni så nå skal dagene nytes. Håper bare finværet kommer tilbake:) Har funnet endel trøst i å skrive delvis for meg selv og delvis på en blogg, rart hvordan det å få skrevet ned tankene sine hjelper.. Er enig i at det er mye koseligere å snakke sammen her.. Litt lettere stemning her inne! Hvordan går det med deg da? Jeg har IKM 14 juni tror jeg, om syklusen er tilbake på ca 4 uker. Men skulle ikke forbause meg om den ikke kommer før om enda et par uker:/ Hater at den ikke har stabilisert seg.. Krysser fingrene for deg og håper at denne pp er den rette for dere og at det er en liten spire på gang Hadde vært koselig om vi holdt hverandre litt oppdatert, hadde vært koselig å "følge" hverandre i prøvingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå