tìme'em Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Er dette normalt? Har ikke vært hoven i tidligere svangerskap, og hadde ikke ventet å bli hoven så tidlig som dette. Betyr dette sannsyneligvis at det bare blir verre og verre?
knerten09+ knerteline11 Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Hehe "allerede" i uke 29. Jeg begynte med fine 'sokkeringer' ca i uke 10 denne gangen jeg da. Men har heldigvis holdt seg sånn noenlunde i sjakk. Brukt mye flystrømper og drukket mye vann og legger bena opp så ofte som mulig. Først de siste par ukene nå at det har begynt å bli ennå værre og jeg må være litt mer selektiv med skoene. Forrige gang ble jeg aldri værre enn det det denne gangen var allerede i uke 10. Er nå i uke 29.
Ellois Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Hva som er "normalt" er nok litt vanskelig å si... Jeg begynte å bli hoven i ankler og legger i uke 27 eller deromkring. Har brukt kompressjonsstrømper hver dag etter det og har ikke hovnet noe mer opp, i alle fall. Holder det i sjakk med strømpene. Er i uke 34 nå.
*nr4isommer* Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 i svangerskap nr 2 gikk jeg opp 5 kg på en dag pga vann i kroppen, var en varm dag... kunne sitte ute å se bena ble større... trodde jeg hadde fått svangerskapsforgiftning. men var bare vann. er nå mitt 4 svangerskap og denne gangen er det veldig lite ødemer i kroppen. men kommer varmen regner jeg med det kommer for fullt....
Billie Jean Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Det er ikke uvanlig med vann i kroppen fra uke 29, men det er skikkelig ubehagelig Bevegelse, trening, lite salt, mye vann, salat/agurk/tomat og annen vanndrivende mat kan forebygge og kanskje minske vannmengden:) Jeg er heldigvis ikke plaget med dette, men jeg kjenner vann i fingrene på morgenen hvis jeg spiser taco/salt mat kvelden før. Da tar jeg meg en treningsøkt og blir bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå