Gå til innhold

Hovne legger allerede i uke 29..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt? Har ikke vært hoven i tidligere svangerskap, og hadde ikke ventet å bli hoven så tidlig som dette. Betyr dette sannsyneligvis at det bare blir verre og verre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe "allerede" i uke 29. Jeg begynte med fine 'sokkeringer' ca i uke 10 denne gangen jeg da. Men har heldigvis holdt seg sånn noenlunde i sjakk. Brukt mye flystrømper og drukket mye vann og legger bena opp så ofte som mulig. Først de siste par ukene nå at det har begynt å bli ennå værre og jeg må være litt mer selektiv med skoene.

Forrige gang ble jeg aldri værre enn det det denne gangen var allerede i uke 10. Er nå i uke 29.

Skrevet

Hva som er "normalt" er nok litt vanskelig å si...

Jeg begynte å bli hoven i ankler og legger i uke 27 eller deromkring. Har brukt kompressjonsstrømper hver dag etter det og har ikke hovnet noe mer opp, i alle fall. Holder det i sjakk med strømpene.

Er i uke 34 nå.

Skrevet

i svangerskap nr 2 gikk jeg opp 5 kg på en dag pga vann i kroppen, var en varm dag... kunne sitte ute å se bena ble større... trodde jeg hadde fått svangerskapsforgiftning. men var bare vann.

er nå mitt 4 svangerskap og denne gangen er det veldig lite ødemer i kroppen. men kommer varmen regner jeg med det kommer for fullt....

Skrevet

Det er ikke uvanlig med vann i kroppen fra uke 29, men det er skikkelig ubehagelig :P

Bevegelse, trening, lite salt, mye vann, salat/agurk/tomat og annen vanndrivende mat kan forebygge og kanskje minske vannmengden:)

Jeg er heldigvis ikke plaget med dette, men jeg kjenner vann i fingrene på morgenen hvis jeg spiser taco/salt mat kvelden før. Da tar jeg meg en treningsøkt og blir bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...