Gå til innhold

Noen barnehageansatte her? Lurer på noe...:)

Anbefalte innlegg

Vi har nå fått barnehageplass fra august, men barnet skal ikke i barnehage før oktober. Går det an at pappaen tar med seg barnet i barnehagen noen dager i uken og er der noen timer? Pappaen er selfølgelig til stede hele tiden. Vi har fått full plass (om det har noe å si:))

Fortsetter under...

Neppe. Det å ha en forelder i barnegruppen flere timer flere dager i uka vil være forstyrrende for det vanlige opplegget. Da høres det fornuftigere ut at dere tar tilvenningen tidligere og lar barnet være der alene noen timer om dagen frem mot full oppstart.

Selvfølgelig går det an. Barnet vil jo da få en rolig tilvenning til barnehagen. Det som selvfølgelig er lurt er at far sakte men sikkert trekker seg tilbake slik at barnet ikke blir vant til at far er der. Da kan det bli krise i oktober når barnet MÅ være der alene for dere er på jobb. Vi har hatt det masse sånn hos oss. Hilsen ei med mange barnehageår på baken :))

Annonse

15.35. Har man fått tidelt en plass fra august så kan barnet bruke den plassen som det passer seg. Det er ingen andre som kan bruke plassen så lenge f.eks. De betaler jo fra august og da styrer de som de vil. Dere kan jo være litt til og fra barnehagen fra august om dere vil. Sikkert lurt å avtale litt med de som jobber der da :) Er 15.34 forresten!

Kjære vene, så positiv en var her...

Jeg har selv jobbet i to forskjellige barnehager og der var foreldre hjertelig velkommen sammen med barna i barnehagen.

Samme har det også vært i de to barnehagene jg har hatt barn i. Den ene var en utebarnehage og jeg var ved ett par anledninger med på tur :) Kjempe koselig, både for meg, barnet og de voksne. Vi ble kjent på ett annet plan enn "gang-siuasjon".

Om dette er en mulighet dere har, så ta kontakt med barnehagen dere har fått plass i å hør med dem om mulighetene for å komme på besøk og når det passer best i barnehagens dagsrytme :)

Masse lykke til med masse barnehagekos :)

jobber på småbarn.

vi er åpne for det meste. men....

De foreldre som bruker 3 uker på tilvenning, tar det tyngst når barnet begynner å gråte. og klart det gråter, mer enn andre barn, fordi barnet har lagd seg til den vanen an mor eller far er til stede.

+ at det er taushetsplikt der, der er heller ikke morsomt å ha foreldre som er på avdelingen i 1-4 timer i 5-10 dager. vi må passe oss for hva vi sier, og vi må skjerme barna. Noe foreldre er også så nysjerrige at de ser alt og spør om andre barn: Oj hun spiste jammen mye skiver.. eller bruker hun varm melk, hun som er 18 mnd?

Klart han kan komme innom, se seg om. Helse på personalet. :)

Om barnet ikke har noen spesielle behov da so klart ;)

Jeg ville nok avtalt med bhg før jeg bestemte meg for noe. Og det er nok greit med faste tider dere kommer, at det ikke er tilfeldig hele tiden. Det kan gjøre det vanskelig for avdelingen og lage planer for de vet aldri om dere vil være tilstedet eller ikke og når dere eventuelt kommer.

Jeg ville heller brukt bhg delvis, at barnet er der et par dager i uken i et par timer alene uten pappa. Det vil nok bli lettere for dere i oktober når barnet skal begynne for fult.

• 1 måned senere...

Synes ikke det høres ut som noen god ide nei. Jobber på småbarnsavdeling og synes det er godt når tilvenningsdager er over for da kommer man endelig inn i rytmen og det en skal gjøre. Jeg hadde synes det hadde vært veldig forstyrrende med foreldre som skulle vært der i ukesvis. Hvorfor ikke kose dere hjemme så lenge dere kan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...