Gå til innhold

Fler som plutselig bare blir svimmel??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter! Jeg har også vært mye svimmel, men gikk og fikk målt blodprosenten min. Den var lav og jeg måtte begynne på jerntabeletter. Sjekk det ut. Ikke godt å gå å være svimmel hele tiden.

Annonse

Nei jeg aner ikke hvorfor jeg har det... har et litt lavt blodtrykk, men ikke kritisk. Ellers har legen tatt en haug av tester uten at det har gitt noen svar. Har vært sykemeldt 100% fra uke 5 pga ekstrem svangerskapskvalme. Vurdere å begynne og jobbe noe nå, men er veldig usikker. Har også ei lita ei på snart 3 som skal tas vare på og forløpig har alt overskuddet mitt gått til henne.

Jeg har hatt lavt blodtrykk (88/50) og var veldig svimmel i starten av graviditeten frem til ca 5 mnd. Legen sa at det er helt normalt. Heldigvis fikk jeg en engelsk venn av meg som er fysiolog til å følge meg opp, og han fant frem til forskningsartikler som viser at den vanligste årsaken til svimmelhet hos gravide med lavtblodtrykk er dehydrering. Han ba meg drikke i hvertfall 2 liter mer væske hver dag, enn jeg pleide. I løpet av 5 dager var svimmelheten borte og jeg gikk opp 2 kg- kroppen var altså fullstendig uttørket! Svimmelhet kan også skyldes ubalanse av enzymer i kroppen men det er mer sjelden, i følge min supre fysiolog. Det er vel et spesialområde for hjertespesialistene - dermed kjenner kanskje ikke fastlegene til det? Så kjære jenter - drikk mer, så håper jeg dere blir bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...