Gå til innhold

Noen andre som har opplevd Life Klubb Grønt og Rent, og deres "gratisprøver"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere kalt miljøklubben green and clean. Hold dere langt unna!!! Får telefoner med utskjelling av groveste sort, kjenner jeg blir mektig lei dette firmaet!

Skrevet

Utskjelling?! Hvorfor det?

Er det fordi du ikke bestiller produkter da?

Høres merkelig ut!

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Det er mange og sterke reaksjoner mot Life Capital AS og deres "Life Klubb Grønt og Rent".

Stikkord er aggressivt telefonsalg, miljømedlemskap man ikke har bedt om og "dyre gratisprøver". Forbrukerombud og Markedsrådet har bøtelagt firmaet som nå retter sin virksomhet mot "private næringsdrivende" som Forbrukerombudet ikke kan ta saken for.

Forbrukerområdet gir allikevel råd til de som blir rammet av svindel, se nedenstående linker:

* Forbrukerrådet advarer mot dette firmaet i en pressemelding, http://forbrukerombudet.no/id/11041109.0 hvor de gir råd om å kreve dokumentasjon på rettslig bindende avtale når slike krav mottas.

* Tapt sak mot "TV 2 hjelper deg" i år 2000, se PFU-sak 159/00 her: http://www.pfu.no/case.php?id=1020

* Dømt og bøtelagt i Trondheim Tingrett i år 2004 og 2008(?), se her: http://www.forbrukerombudet.no/id/11039175.0

* "TV 2 hjelper deg" http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/forbrukerombudet-advarer-mot-dyre-gratisproever-3351427.html

Firmaet skjeller ut og truer de som ringer og klager - men åpner samtalen med en hyggelig tone. Utstudert og sjofelt. Styr unna! Når du ikke betaler det du ikke har bestilt varsler de rettslig innkrevning. Men Namsmannen krever også dokumentasjon, så dette er tomme trussler. Send skriftlig krav om dokumentasjon med kopi til Namsmann, eller kopi til Forbrukerombudet dersom du er privatperson.

En liten flaske grønn såpe koster nesten kr 400,-...

Takk til "TV2 Hjelper deg" og Forbrukerombudet for å følge opp dette firmaet!

Endret av Salaatti
Skrevet

Visste ikke dette bar svindel jeg... Mannen var selvstendig næringsdrivende og takket ja til tilbud på tlf fra dem i 2010, tror jeg.. Jeg sa opp medlemskapet pr Mail en gang i fjor, ikke noe problem det. Bruker produktene fremdeles daglig, spesielt allrengjøringen. Der kommer jo i konsentrert form, bare bland ut selv med vann. Kjempedeøy produkter :) så selv om "råvarene" er dyre, så holder de jo veldig lenge!

Skrevet (endret)

Til <3frøet<3: Det er ikke et spørsmål om produktet er verdiløst eller ikke, men om det er inngått en avtale eller ei. PS: Salmiakk og Zalo kan også blandes ut i vann - og er drøyt ;-)

Endret av Salaatti
  • 4 år senere...
Skrevet

Har en sak gående med dette firmaet nå, jeg kommer ikke til å innfri kravet da de har 'lurt'seg til å sende meg en 'gratisprøve' som nå har passert 500,-. Skal bli spennende å se hva som skjer etter hvert.

Saksbehandler hos firmaet er rett å slett usmakelig i måten hun snakker på, og truer med både det ene og andre hvis jeg ikke betaler.

Anonymous poster hash: be910...a50

Skrevet

Har en sak gående med dette firmaet nå, jeg kommer ikke til å innfri kravet da de har 'lurt'seg til å sende meg en 'gratisprøve' som nå har passert 500,-. Skal bli spennende å se hva som skjer etter hvert.

Saksbehandler hos firmaet er rett å slett usmakelig i måten hun snakker på, og truer med både det ene og andre hvis jeg ikke betaler.

Anonymous poster hash: be910...a50

Hvordan i alle dager fant du på å svare i denne gamle tråden

Anonymous poster hash: 862ed...3b1

Skrevet

Fordi den er like aktuell i dag da samme firma driver på i samme stilen

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har nettopp fått erfaring med det samme firmaet som deg, Toffa65.

Siden du har en sak gående med dem, så lurer jeg på hvordan du har gått frem, og hva jeg bør gjøre? Kontaktet du Forbrukerrådet?

Skrevet

Siden du har en sak gående med dem, så lurer jeg på hvordan du har gått frem, og hva jeg bør gjøre? Kontaktet du Forbrukerrådet?

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei. Jeg ønsker kontakt med dere som har hatt problemer med dette selskapet. Send meg gjerne en kort melding i innboksen for mer informasjon.

Skrevet

Hei.

Beklager seint svar, men for all del, ikke betal noe til dette firmaet. Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet, og det er ''gamle kjente''. Jeg er no kommet opp i 5 purringer og mange ufine telefonsamtaler/e-poster. De anbefaler å rapportere inn det som har skjedd. Jeg er også beskyldt for tyveri, og jeg har da anbefalt de å anmelde forholdet for å få bevegelse i saken☺

Skrevet

Hei.

Se kommentaren min lengre nede.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei 

min datter driver et lite nyoppstartet firma og gikk i fella til life capital 😡 Hun skulle få en gratis pakke .. til 49kr men etter lit kom det et betalingsvarsel på 399kr pluss gebyr 😳 På en vare hun ikke har bestilt og ikke fått! Og for en ufin kundebehandler ... jeg prøvde også og prate med hun, men er helt håpløst. Jeg har nå satt i gang et skikkelig opplegg hvor jeg skal finne det jeg har om firma ,  og skal publisere en skikkelig " reklame " for dem på Facebook .  Da jeg skrev dette i en lang tekstmelding til eieren av firma ble jeg straks ringt opp.. jeg skal oppdatere dere! IKKE betal til dette firma 😬

Skrevet

Hei, Remig! 

Jeg ønsker kontakt med deg hvis du har opplevd trøbbel med dette selskapet. Kan du skrive til meg i inboksen? 

Skrevet

Jeg har hatt en sak gåendemed dette firmaet siden september i fjor. Dette er svindel og brudd på det meste av forbrukerlover, har kommet opp i 5 eller 6 purringer jeg nå....ikke betal.

Skrevet
På Tuesday, March 21, 2017 den 9.47, AnnesM skrev:

Hei, Remig! 

Jeg ønsker kontakt med deg hvis du har opplevd trøbbel med dette selskapet. Kan du skrive til meg i inboksen? 

Nå må dere slutte å lage dere brukere her for å få oss til å sende dere en pm. Life klubb er bare svindel. Har opplevd å fått faktura og x antall purringer på noe jeg hverken har bestilt eller fått. Dette er noen år siden, og de ga seg til slutt. Men nå etter nyttår har de begynt å ringe igjen. Pinlig rett å slett! Å oppføre seg slik🙄

Anonymkode: 5dddb...b99

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må dere slutte å lage dere brukere her for å få oss til å sende dere en pm. Life klubb er bare svindel. Har opplevd å fått faktura og x antall purringer på noe jeg hverken har bestilt eller fått. Dette er noen år siden, og de ga seg til slutt. Men nå etter nyttår har de begynt å ringe igjen. Pinlig rett å slett! Å oppføre seg slik🙄

Anonymkode: 5dddb...b99

Det er mistenkelig mange nye tullebrukere for tiden

Anonymkode: dd40a...282

• 7 måneder senere...
Skrevet
På 17.11.2016 den 22.41, Toffa65 skrev:

Fordi den er like aktuell i dag da samme firma driver på i samme stilen

Jeg tror ikke det er firmaet det er noe i veien med men kunder som bevisst spekulerer i å tilegne seg gratis varer? Det er alltid lett, også å legge skyld på andre når det ikke går veien?.

Anonymkode: ca59f...885

Skrevet
På 22.3.2017 den 20.35, Anonym bruker skrev:

På 22.3.2017 den 20.35, Anonym bruker skrev:

Ja helt enig!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja helt enig!

Og du er en av de, Johnny Bondestad

Skrevet
På 20.3.2017 den 12.54, Remig skrev:

Hei 

min datter driver et lite nyoppstartet firma og gikk i fella til life capital 😡 Hun skulle få en gratis pakke .. til 49kr men etter lit kom det et betalingsvarsel på 399kr pluss gebyr 😳 På en vare hun ikke har bestilt og ikke fått! Og for en ufin kundebehandler ... jeg prøvde også og prate med hun, men er helt håpløst. Jeg har nå satt i gang et skikkelig opplegg hvor jeg skal finne det jeg har om firma ,  og skal publisere en skikkelig " reklame " for dem på Facebook .  Da jeg skrev dette i en lang tekstmelding til eieren av firma ble jeg straks ringt opp.. jeg skal oppdatere dere! IKKE betal til dette firma 😬

Først og fremst synes jeg du bør lære din datter i det å drive et firma og ta ansvar er synonymt med å ha selvkritikk og ikke skylde på andre hvis man ikke får det som man vil.... 

• 3 uker senere...
Skrevet
På 14.11.2017 den 15.14, Anonym bruker skrev:

Og du er en av de, Johnny Bondestad

Men i alle dager.....dummeste jeg har hørt på lenge. Har vel ikke noe med forretningsdrift å gjøre, men dette er et firma som driver med juks å,fanteri.

Skrevet
47 minutter siden, Toffa65 skrev:

Men i alle dager.....dummeste jeg har hørt på lenge. Har vel ikke noe med forretningsdrift å gjøre, men dette er et firma som driver med juks å,fanteri.

Nå er jeg veldig spent på hva du synes er så dumt?

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...