Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an? Min lille gutt sikler som bare det og i går og i dag har han gnagd veldig på hendene sine. Bruker smokk, men det ser ikke ut til at denne tilfredsstiller helt... var ganske sur når jeg skulle legge ham i går (bruker å gå som en drøm!), men det kan ha vært at han ble veldig overtrøtt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være. Noen er veldig tidlig ute...

Jenta mi var akuratt lik når hun var rundt 3 mnd. Da hun var 2 mnd kunne jeg faktisk se en tann stikke opp, men denne forsvant igjen, noe som kan skje. Nå er hun litt over 5 mnd og det er ingen tenner i sikte her ennå. Men hun tygger og sikler som bare det i perioder...

Smører av og til på dentinox som virker en liten stund.

Skrevet

3 mnd gamle babyer sikler og gnager på hendene sine uansett om det er tenner på gang eller ei! De putter jo ALT i munnen sin, for å smake på og undersøke, og når de da får såpass kontroll at de klarer å føre sin egen hånd opp til munnen er det jo TOPPERS å sutte litt på den også:D

Så dette med at sikling og gnaging MÅ bety tannkløe er i grunnen litt misforstått, gjennomsnittsalder for første tann er dessuten 6-8 mnd. (men ja, det går fint an å få tenner allerede nå, begge jentene mine fikk sine første tenner da de var 3 mnd gamle, men de er litt tidlig ute når det gjelder akkurat dette)

Skrevet

OK, håper han venter litt til.. ha ikke lyst til å ha den runden med nattevåk, feber og gråting enda...

Skrevet

Nei, tenner hos små babyer er i grunnen litt oppskrytt, for de trenger dem jo ikke til noe enda og tannpuss og slikt er bare stress uansett så :P

Her merker vi tenner først og fremst på nattesøvnen- hun sover veldig urolig og har mange oppvåkninger iløpet av natta, men ikke alle babyer reagerer på tenner heller, så det er ikke sikkert at det blir så ille skal du se=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...