*julybirth* Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 så var det min tur til et syteinnlegg... nå er det så tungt, klarer ikke stort lenger før bekkenet sier fra, tungt i det store og hele, sover ikke godt om nettene lengre, 1time sammenhengenede, ryggen nekter å ligge på, magen og selvfølgelig... i lange tider... har 2 sider å ligge på men er så ubehagelig det og , strekker og strammer i sidene, og vondt i ryggen får jeg nesten med en gang... klarer til tider å få litt god stilling på sofaen av og til, er nesten så jeg kvier meg til legge meg om kvelden. hva gjør dere ? noen som har tips ? selvfølgelig puter mellom knærne etc ja, puter og dyner , tepper etc.... er så sliten om dagen nå pga lite søvn. når dattra min har gått på skolen er det å slappe av litt, spise og sove et par timer, klare som regel å ha fått stelt meg til ho er tilbake i halv 2 tida... halve dagen er jo gått da.. andre som kjenner seg igjen?? er vel ikke bare meg som har det slik ? tips ? uansett hva det er nå på slutten, .... har jo nesten 2 mnd igjen og ,hjelp.....
NostraStoria Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 Jepp, har det helt likt! Har kjempeømme hofter pga jeg kan kun ligge på siden. Våkner av smertene på natta + akutte doturer. Heldigvis så har jeg muligheten til å slappe av når mini har blitt levert i bhg, er sykemeldt pga krafitg bl. Så må ta det veldig med ro, noe jeg har gjort siden januar. Heldigvis er det ikke så altfor lenge igjen, eller hva julybirth?
Hjærtegull <3 08+11 Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 I forrige svangerskap tok jeg zaccosekken opp i senga og satt i den og sov. Det reddet meg Denne gangen har jeg ikke zaccosekk, men har heller ikke de helt store problemene enda, har 7 uker igjen. Jeg synes det er veldig deilig å ligge på rygg. Sis brukte jeg også ammeputa i senga. La den mellom beina, og litt under magen for å slippe at det strakk og stramma seg i sidene.
*julybirth* Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2011 godt å ikke være alene hehe.... sitter her enda, skal inn på badet nå, håper det hjelper litt, våkner litt og får satt igang og gjort litt her. hadde jeg enda hatt en saccosekk ja, hørtest deilig ut!! men med katt i hus her så tviler jeg på det er så lurt hehehe... er sykemeldt her og har vært det nesten hele tiden pga bekkenløsning, og har jo ikke akkurat blitt bedre med tiden, ja godt det bare er under 8 uker igjen, håper jeg... føler ingenting hjelper jeg, må nok opp på loftet å finne flere mykeputer hvis der er igjen.... og enregien?! laaa den komme please... redebyggerinstinktet hvor er det blitt av ? har ventet på det så lenge jeg kan huske hehe, har jo noen gode dager imellom, men blir mindre og mindre av det for hver dag som går, spesielt den siste uka har jeg merka det godt, men nå er mannen av sted på jobb og bare meg og datteren min her(han ahr 2 barn og som er hos mora nå) og da har jeg alltid likt å få gjort litt ekstra.... skulle så gjerne fått gjort noe nååå.... klargjort ting, seng, tøy, pakke bag etc, +alt det vanlige. godt å ha en datter som vil hjelpe, men ikke alltid det bli slik da hun også vil være ute og leke etter skolen hehe. men søt og flink er hun da. lykke til til oss alle, måtte alt gå godt den siste tiden på best mulig måte hehe(godt mye av plagene blir glemt med en gang/byttet ut med andre plager hhee) og selve fødselen, og nyte herlige slitne tiden etterpå med mange rundt som er flinke til å ta hensyn og hjelpe der det trengs.....
NostraStoria Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Har prøvd saccosekk, helt grusomt pga bekkenløsningen så glad jeg fikk prøve det ut før jeg vurderte å kjøpe. Ang energi så har jeg det ofte, litt drit når kroppen ikke greier å henge med Lykke til dere alle!
*julybirth* Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2011 sjønner godt hva du menr ja! har også hatt dager med energi tidligere, men fått så vondt av så lite... men sku gjerne hatt litt av den nå iallefall.... ******************
knerten09+ knerteline11 Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 Soving - hva er det? Og jeg har nesten 3 mnd igjen. Tulla turner som bare det, urolige bein,flying på do mm. Inntil forrige uke jobbet jeg også 100% og var relativt sliten og flere dager med hyppige og vonde kynnere. Har blitt 20% sykemeldt fra og med denne uka, så satser på at en dag i uka med avkobling skal hjelpe litt på formen og gi litt mer overskudd i alle fall. Bare 'medsyting' og ingen gode tips dessverre.
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 7. juni 2011 #8 Skrevet 7. juni 2011 Ja men visst kjenner jeg meg igjen... Sitter nå her klokken ett med hovne føtter og sliten kropp som trenger søvn. Men klarer ikke tanken på å prøve å legge meg. Må vel gjøre det snart, da jeg skal på jobb imorgen, men drøyer det så lenge jeg klarer.... satser på å sovne av utmattning om en stund. I natt sovnet jeg vid 4-tiden etter noen nattlige tårer... Det eneste som hjulpet meg, noen netter, spesiellt hvis det vart varmt, er å sette terassedøren på vid gavel og sove i sofaen. Det er noe med å kunne lene ryggen mot noe tror jeg, og så er det mye lettere å få en bra lutning på overkroppen i sofaen. Men det hjalp ikke i natt, så man vet aldrig. Ellers har jeg ingen gode ideer, dessverre, men vi får fortsette på tråden hvis vi kommer på noe. lykke til allesammen og så god natt som mulig ønsker jeg dere. (uke 33 forresten)
Peispå! Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Etter forrige svangerskap var kravet ny, motorisert seng dersom jeg skulle gå gravid igjen.... :-) Selvsagt ble ikke det noe av, og denne gangen er det litt bedre siden jeg tåler å ligge litt på ryggen. Men, ammeputa hjelper også litt. Heldigvis bare 4 uker igjen for min del nå... Mannen i huset innrømmer glatt at dersom det var DE som hadde gått gravid, så hadde spesialsenger og gravide hjelpemidler vært på blå-resept!! :-) - Jeg er tilbøyelig til å tro ham.....
Hjærtegull <3 08+11 Skrevet 11. juni 2011 #11 Skrevet 11. juni 2011 Jeg tror jeg jinxa sovinga mi med å svare på denne tråden. Siden jeg svarte har jeg ikke kunnet ligge på rygg. Har fått syyyykt vondt i "skambeinet" og spesielt om natten når jeg ligger stille. Også klarer ikke hoftene mere enn 2 timer sammenhengende på hver side. Er også begynt å stå opp og spise om morgenen for så å gå å legge meg igjen.. Har prøvd å spise rett før jeg legger meg, men da ender det med at jeg kaster opp maten rett etterpå.. Og ikke minst så bor jeg nordpå og har et strååååååålende vær. Så jeg sitter inne med vann i beina og gjør ingenting. 7 uker igjen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå