Gå til innhold

Beste barnesete for 1- åring, IKKE forovervendt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

No er det ikkje så mange av dei bakovervende seta som er med i testane som BeSafe vinn, som eg har sett.

Me har tenkt å kikke på dette når me snart treng nytt;

http://biteringen.no/produkter2/barn-i-bil/type/bakovervendt-etter-nyfodt/britax-secura-hi-way-ii/

Annonse

Sjekk også denne vekstkurven: http://www.vekststudien.no/kurver/gutter15.pdf

Har du en gjennomsnittlig gutt vil han kunne bruke setet som går til 18 kg til han er litt over 4 år. Kan jo være greit å se hvor på kurven ditt barn ligger for å få en anelse om hvor lenge setet kan brukes :-)

18 kg høres lite ut, men vekten flater veldig ut når de bikker året.

Min gutt er 3,5 år og veier 12,8 kg (han var 4,5 kg da han ble født og en skikkelig rugg)

Eldste var i samme gata.....

Ikke noe problem med at de vokste ut av stolen verken på tyngde eller lengde.

Hadde izi kid til begge to.

Kjenner nokon med Mobi som er svært nøgde. Det går til 25 kg, men er såpass kort i ryggen at det må bytast ei stund før den tid.

Om du skal ha bakovervendt sete med isofix, får du berre sete opp til 18 kg, fordi isofix desverre ikkje er godkjendt for meir.

BRITAX : Jeg som skrev at vi har det, og at jeg elsker det ;)

Det heter Britax Multi-Tech.

Monteres bakovervendt 9-25 kg. og forovervendt 15-25 kg. Godkjent 9-25 kg.

Et kjempeflott sete som vi er knall fornøyd med :) Barna henger heller ikke med hodet når de sovner i den.!

De har forresten tilbud på Britax på barnas hus nå. Jeg betalte 2500 kr :D

Kjenner en del som ikke er særlig fornøyd med besafe bilsetene. De blir fort små og er kronglete å feste -kan jo være stor forskjell på modellene da.

Har hatt mange ulike seter opp igjennom mine 13 år som mamma. Til de minste nå har vi britax multi tech og britax two way elite. For en 1 åring hadde jeg valgt multi tech. Stødig og godt, lett å feste og barna sitter veldig godt i det setet, dingler ikke med hodet når de sovner.

Vi er veldig fornøyd med våre bilstoler, og de kom bra ut i tester.

Men man skal være forsiktig å stole blindt på tester, være kritisk når du leser de. F.eks best i test stolen, hvor mange ulike seter i samme katogori har de med i testen, har de de ledende merkene osv. Lett å vinne dersom de andre setene ikke er representative ;)

Lykke til i bilstoljungelen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...