Gå til innhold

Baby på 4,5 mnd har plutselig sluttet å sove over natta.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han begynte å sove over (fra 19-20 til 5.30-6.30) rett før han var 3 mnd, men nå plutselig de to siste ukene har han funnet ut at han skal våkne igjen, mellom 2 og 4. Det er fryktelig frustrerende, det er umulig å få han til å sovne igjen uten mat (han får mme), og til og med etter mat og raping er han lys våken og nekter å sove. Enten sutrete eller veldig blid, uansett VÅKEN...

Er det noen som har noen erfaringer eller råd?? Skulle så ønske han kunne fortsette å sove over. Jeg vet tilbakefall er vanlig, men nå er det hver eneste natt han våkner, og det har pågått i ca 2-3 uker. Hjeelp :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok dessverre veldig vanlig at små babyer våkner litt iløpet av natta og trenger påfyll av melk, så dette høres veldig normalt ut og som forventet av en 4 mnds baby. Du har nok rukket å bli litt "bortskjemt" med at han har sovet natta gjennom allerede- her er jenta mi 8 mnd gammel og våkner som regel én gang iløpet av natta fortsatt og krever pupp/ byssing for å sove videre. Har mange netter som er mer urolige enn som så også, så hvis hun bare våkner 1 gang iløpet av natta regner jeg det som en god natt faktisk ;)

Skrevet

Min tvillinger er også 4,5 mnd. Fra 2,5mnd begynte de å sove natten gjennom-deilig! Fra 4 matinger (2x2, da de ikke spiste samtidig..) til å sove fra 21 til 06-07 tiden. Nå har de de to siste ukene begynt å spise to ganger hver i løpet av natten igjen. Tror dette er normalt rundt denne alderen,men kunne tenke meg noen råd jeg også..Blir veldig trøtt av dette ;) Har begynt å gi de litt grøt på kveldstid, for å se om det hjelper,men er ikke oppe i så stor posjon enda.

Skrevet

Ja jeg lurer også på om det er normalt for alderen. Han er kjempenysgjerrig og opptatt av alt han ser, så det er nok for det første mange inntrykk å fordøye, og for det andre veldig mye spennende å se på i halvmørket på soverommet... ;-) Og så tenker jeg at nå er det jo mye lysere ute enn det var for 1 mnd siden, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Vi har ikke helt lystette gardiner så han merker nok det.

Det var jo mye lettere når han var bitteliten og våknet 3 ganger i løpet av natta, da sovnet han iallefall med en gang igjen etter mating, og kunne sove til laangt utpå morgenkvisten/formiddagen. Nå er han lyyys våken midt på natta, og det tar alltid 1,5 time å få han til å sovne igjen.... Og så skal opp mellom 5.30 og 7 i tillegg. Ja, jeg begynner å bli trøtt.. ;-)

Virker ikke som om det spiller noen rolle hvor mye eller når han sover eller spiser i løpet av dagen, vi har prøvd flere teknikker. Får bare vente til det går seg til igjen sikkert. Evt grøtoppstart, ja.

Skrevet

Det hørtes kjent ut. Våre tvillinger sov seg også gjennom natta tidlig, men sånn ca da de var 4,5 mnd måtte de bare ha mat på natta. Da vi ga grøt og kom godt i gang med det da de var 5 mnd var de fornøyd igjen:-) har sovet natt igjennom siden. De er nå 8,5 mnd

Skrevet

Dette skjedde her også for noen uker siden. Fra ett måltid per natt til tre og mye våkentid. Det føltes som en lang økeperiode, for han spiste generelt mye på dagtid, og jeg var utrolig sulten.

Vi bestemte oss for å gi ham en flaske før legging, og nå er han tilbake til det gamle mønsteret med én mating per natt. Jeg har tydeligvis ikke nok melk på kvelden, og han var sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...