Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg er i uke 38, ( termin 28 juni) og føler meg så klar til å føde, samtidig som jeg er livredd for selve fødselen. Er det noen andre som har det sånn? føler meg som en tjukk ball, lengter etter å møter tulla, og får hjerte i halsen når jeg hører ordet "fødsel".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Er førstegangs og har termin om 12 dager. Føler at jeg skal sprekke snart og er veldig klar for å bli ferdig, men når jeg tenker på hva jeg skal gjennom kjenner jeg angsten komme. Huff, det er så vondt når det skjer....

Jeg skrev derfor et innlegg her og fikk masse god hjelp og gode råd. det hjalp meg veldig til å tenke anderledes:)

Det er lenger ned på lista hvis du vil lese det:o)

Lykke til!

Dette klarer vi! ;o)

Skrevet

Hei lilletazz

Jeg har også termin 28 juni :) Men jeg er ikke 38 uker før på lørdag... Jeg er i uke 37+3 idag tirsdag. Regner vi forskjellig kanskje? Jeg er jo i min 38'ende uke, men er ikke 37 fullgåtte uker før nå fredag 10juni. Går over til uke 38 på lørdag.

Er helt enig ang fødsel.. Begynner å bli ganske så redd. Er også førstegangsfødende så jeg aner jo ikke hvordan ting skjer..eller føles når det skjer. Skrekkblandet fryd..,men gleder meg jo veldig til å få hilse på babyen vår :)

Skrevet

når du er 37+3 så er du 37 fullgåtte + 3 dager og er altså inne i din 38 uke. Jeg har termin 30. Juni og går inn i uke 38 i dag.

Jeg tenker også at jeg er ivrig og spent og vil nesten at fødselen skal starte nå, men så kommer kvelden der hvor jeg er dautrøtt og tenker jeg ikke hadde orka en fødsel akkurat i dag hehe og husker hva jeg faktisk skal gjennom en gang til. Det gikk jo forsåvidt helt greit sist og sa en uke etter at jeg lett kunen gjort det igjen, men nå når det nærmer seg så er det verre hehe.

Skrevet

Hmm.. det gikk opp for meg at jeg skal også føde snart. Er i min 40. uke og har ikke ofret fødselen en tanke enda. Er nok for opptatt med tvillingene hjemme. Jeg føler nesten som jeg er førstegangs jeg også. Den forrige fødselen var så planlagt og overvåket og så mange mennesker på fødestuen at jeg og mannen min følte oss nærmest som rekvisitter.. Jeg vet jo hva jeg går til, men er så lite opplyst på hvilke valg jeg har denne gangen. Føler jeg bare må ta ting som de kommer, hmm kjenner at jeg også gru-gleder meg litt ja..

Skrevet

Har nøyaktig samme følelse som deg! Har UL-termin 3. juli (men min egen er en uke før), og føler meg som en blåhval, samtidig som jeg er ganske så redd for det som skal skje! Første gang for meg dette her, så jeg aner ingenting om hva som venter meg. Fødsel er en ting, den er jeg redd, men har også begynt å innse at nå skal jeg faktisk bli mamma!!! og det er spennende og kjempe kjempe kjempe skummelt på samme tid! Alt er klart til lille snuppis, men er jeg mentalt klar for dette? (er jo 30 år, så skulle vel tro det ;))

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i hvordan du har det. Jeg har UL-termin 27.juni, og er 37+4 idag. Det begynner å gå opp for meg hva som ligger foran meg, og at det ikke er noen vei utenom ;-)

Tenker ofte på det... hvordan det kommer til å bli, og hvordan jeg kommer til å takle smertene... men vi er nødt til å huske at vi er skapt for dette, og at kvinner har født gjennom alle tider.

Lykke til, alle sammen!

Dette går så fint, så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...