Gå til innhold

Bringebærbladkapsler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sett/ser at flere tar det. Men hva skal det egentlig hjelpe for?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de hjelper til lettere fødsel,livmoren ol. søk på google så ser du...har tatt de selv denne gangen, og er nå 39+5..mange som sier det hjelper, men vet ikke noe selv enda..

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei

Vet det er ei godt stund siden dette ble skrevet, men får ikke helt til det å starte en ny debatt.

Men jeg har ei venninne som spør veldig her, om hva som kan skje om hun tar 20 kapsler på en gang? hodet er festet, ho er moden og utålmodig.

Det står egentlig på pakka : 2 kapsler om dagen og at de inneholder 960 mg bringebær (blad)

Håper noen kan svare oss på dette :)

Skrevet

da kommer hun nok til å spy som en gris! de smaker forferdelig og har ingenting å si på når fødsel starter i forhold til termin.. hun blir nok forferdelig dårlig i magen og det er mulig hun vil få komplikasjoner siden dette er urter, noe en egentlig skal være forsiktig med under graviditet.

men de hjelper langsiktig på å gjøre vevet i underlivet (eller generellt) mer smidig og tøylig, samt at noen hevder livmoren trekker seg fortere sammen (kan bare snakke for meg selv og si at dette stemmer på meg) det skal videre forhindre rifter og hjelpe til med helingen av sårt underliv etter fødsel.

det vil nok ikke hjelpe på å starte fødsel så jeg ivlle nok ikke tatt noe stor overdose her! de jeg tok selv var nok litt mildere/mindre for jeg tok 3kapsler to ganger for dag da jeg gikk med første..

Skrevet

Okei. Tusen takk for svaret :)

Sa det til henne, å hun sa hun ikke turte da.

Holde seg til den normale dosen å håpe på at de funker på henne også :)

Skrevet

Jeg begynte på de man skal ta to ganger for dagen i uke 34. men fikk så vonde kynnere av dem at jeg ikke orket å ta de,

da var ingen ting modent,åpent eller festet.

i dag var jeg hos jordmor og hodet har festet seg (er andregangs så egentlig så pleier ikke det å feste seg før fødselen er i gang) noe som tyder på at jeg er modnet noe i tilleg ligger hodet så langt ned som det kan komme nå.

så jeg har starta på nytt med de i dag. merker godt til kynnere. så håper at de hjelper meg med å ikke rivne og at fødselen går litt lettere siden jeg muligens blir satt i gang neste uke.

Skrevet

Jeg startet på disse i begynnelsen av 3 trimester sist svangerskap og fulgte det som stod på boksen, siste 3 ukene tok jeg litt flere enn det som stod sprett utover dagen. i tillegg til at jeg smørte med fødselforberedende olje hver kveld. Fødselen min var veldig etter boka, vannet gikk kl 22 og riene startet ca kl 01.00 dro på sykehuset ca kl 03.00 og han var ute kl 08.27, dette var en uke før termin. ( var i bursdag når vannet gikk, og hadde spist veldig mye ferske bringebær også, da han er født i slutten av juli. vet ikke om det har noe innvirkning på kapslene) vet ikke om det er tilfeldig at fødselen var sånn, men tenker å starte på kapslene når jeg kommer rundt uke 33 nå tenker jeg :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...