MayBe2012 Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 E lykkeli over å ha blitt gravid og ha kommet meg til uke 7.... Kvalmen har komme for fullt og vare hele dagen. Kort sagt - kvalm alltid når jeg står på to fota. Straks jeg legger meg og får ligget i ro så går kvalmen over... Litt ekstra kvalm når jeg feks henter gutten i barnehage, handler eller er på jobb... Må trekke meg unna for å brekke meg litt/kaste opp... Flere som har det slik?
Catsy Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Jeg er 8+2.Hjelper meg å spise lite og ofte.. håper kvalmen gir seg
@ngel Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er også 8+2 og er konstant småkvalm. Spiser hele tida for å holde det i sjakk, med det resultatet at jeg er stinn og oppblåst. Ekkel følelse. Leste et sted at det er nå i den 9. uken at hcg-nivået er på topp, og det betyr kanskje at herfra blir det bare bedre ??
MayBe2012 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2011 Takk for innspill;) Ja det høres bra ut at det kanskje skal bli bedre fra uke 9... Hadde det ikke sånn med første for snart 7 år siden... Spiser lite og ofte her å, med ca 1 1/2-2 timer imellom hvert måltid. Jeg har gått ned 2 kg på 5 dager. Har hørt at spiren tar det den skal ha så da er jeg ikke bekymret for at det blir mindre på den iallefall. Men er ellers glad da, hadde vært fint å fått kvalmen litt på avstand bare...
MayBe2012 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2011 Skal nå prøve akupressur-armbånd og ingefærtabletter... Krysser fingrene for at det hjelper;)
frk86 Skrevet 7. juni 2011 #6 Skrevet 7. juni 2011 Jeg er 7+5 i dag og er kvalm fra morgen til kveld. Det er ikke så ille at jeg må spy hele tida,men ubehagelig nok til at jeg ikke orker å gjøre så mye. Er utrolig slitsomt. Spiser ofte og lite,men føler ikke det gjør noen underverker. Ingefær har heller ingen effekt på meg. Har gått ned litt i vekt. Merker dette går veldig utover humøret,men håper det går over etter 1.trimester!! God bedring til dere alle:)
MayBe2012 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2011 Jeg har vært likens som deg og har ikke kastet opp så mye. Jeg er også sliten og har behov for mer hvile. Det går faktisk litt bedre etter at jeg har gått med akupressurbånd i hele dag. I går lå jeg bare på sofaen å brekte meg men i dag har jeg vært litt mer sammen med gutten min på 6 som stakkars måtte nøye seg med tv som selskap i går kveld... Akupressurbåndene nekter jeg å ta av meg... Må kanskje skjule dem med svettebånd når jeg skal på jobb... Har ikke planer om å annonsere det for alle... er jo bare i uke 7;) Lykke til med kvalmen;) Jeg skal eksperimentere med kjerrinngråd og se om det kan hjelpe litt ekstra så jeg kan `nyte` svangerskapet. Vi krysser fingrene for at kvalmen forsvinner før vi beveger oss inn i 2. trimester;)
Lise259 Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Hvor får dere tak i Akupressurbånd? Sliter veldig med kvalmen jeg å. Er i uke 6...
MayBe2012 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2011 Apoteket kar bånd;) Skal hive innpå B-vitaminer nå for å se om det kan hjelpe. Muskelterapeeuten min sier at man må ta hele spekteret av B-vit for at det skal hjelpe.. B-total Stress eller noe... Lykke til med å få dempet kvalmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå