Gjest Lusen Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Har en datter på snart 15 mnd som starter bhg i disse dager og viser tydelige tegn til s.angst både der og hjemme. Både jeg og pappan har vært i bhg med henne 2 dager, men hun skjønner nå tydeligvis hva som skjer - med det resultat at vi ikke kan gå på do engang uten at hun blir helt fra seg her hjemme.. Frem til nå har hun vært veldig rolig og trygg, og veldig glad i alle som viser henne oppmerksomhet - fremmed eller familie. Men nå raser hele verden sammen og hun gråter, slår seg selv (?) og blir helt panisk hvis en av oss forsvinner ut av synsvidde. Har lest at dette ofte skjer, men har dere noen tips til et skjørt morshjerte i en slik situasjon? Jeg MÅ få roen og tryggheten tilbake i henne igjen føler jeg..
_Løvemamma_ Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Huff, stakkar lille. Det beste dere kan gjøre er nok å gi henne den trygghete og bekreftelsen hun trenger når hun ikke er i bhg, samt snakke med bhg om problemet og ha god kontakt med dem. Ikke prøv å gjøre henne tøffere ved å bare la henne rase fra seg alene og slikt, det kan fort gjøre det verre for henne. Om hun trenger å være med når dere går på do, så la henne bli med. så skjønner hun nok etterhvert at dere kommer å henter henne i bhg hver eneste dag, og at dere ikke kommer til å horlate henne eller slutte å eksistere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå