Gå til innhold

Noen som mener at 5-6000 kr er lite i mat OG husholdningsbudsjett for 2 voksne og 1 baby i mnd?

Anbefalte innlegg

Venninnen min syns vi satt av så lite penger til mat, bleier husholdningsartikler osv.. vi setter av 6000 i mnd, men bruker ALDRI opp dette, det som står igjen i slutten av mnd settes inn på sparekonto.

Vi handler 1 gang i uka, og kjøper da med alt vi trenger, blir gjerne 1 tur ekstra, men da er det KUN for å handle brød og melk. Vi har en sønn på 9 mnd som trenger sitt, og vi kjøper god mat og lager "flotte" middager hver dag. (altså, det er ikke mye pølse og potetstappe liksom) i helgene kjøper vi alltid med 4 flasker brus, 2 plater sjokolade og 1-2 potetgull poser.. (hehe, nei, vi er ikke tykke ) og kommer sjelden over 1300 i mnd, om i det hele tatt såpass, noen uker er det 900, andre uker kan det bli 1500 hvis det er myyye vi trenger, men gjennomsnittet ligger på ca 1200 kr, altså 4800 kr i mnd på 2 voksne og 1 baby.

Vi brukte lenge langt over det dobbelte av dette, men skjønte at det gikk ikke i lengden. Eneste grunnen til at det havnet på så mye var daglige turer i butikken..uff, så mye unødvendig man "trenger"..hehe...

andre som ikke bruker en formue på mat/husholdning, men som spiser godt og har mye "kosemat"..? (vi har nok av andre utgifter altså, hehe..så er ikke sånn at vi er et superpar som sparer på alt og har smarte løsninger )

Fortsetter under...

Helt enig! Selv om jeg er bare meg selv og sønnen min har vi et mat og husholdningsbudsjett på ca 3500 kr. Det er med bleier. Og vi har ofte middagsbesøk altså, men tror vi sparer inn en del på å handle kun 1 gang i uka ( også setter jeg av 350 kr til melk, frukt og brød som blir handla en gang seinere i uka).

Skjønner ikke at folk gidder å bruke mer enn nødvendig jeg da :P

Vi tenker på hva vi bruker penger på, handler på Rema 1000 og lager en del mat fra bunnen, bruker frukt og grønnsaker og kjøper litt økologisk. Vi bruker 6000-6500 i måneden på mat/husholdningvarer og er to voksne, et barn på 9 og et barn på 6 år. Det er under det sifo-budsjettet regner med.

21.40..så bra! Vi er ganske så stolte av oss selv jeg og mannen altså, for vi har som sagt ikke alltid vært så flinke.. vi havna skikkelig på bånn med økonomien da jeg ble sykmeldt og ikke hadde opptjent retten til sykepenger, fant kjapt ut at det hadde vært lurt med en bufferkonto, men kredittkort var veldig mye enklere der og da. Nå har vi betalt ned ALLE..ja, ALLE kredittkortene, satt opp budsjett og sparer de pengene vi får til overs på matbudsjettet + barnetrygden, hvis vi ikke trenger den.. nå har vi klart å opparbeide oss en sparekonto med 20 000 kr i..syns ikke det er reint gæli å gå fra - 78.000 til + 20 000 på 6 mnd.. og nei, mannen har ikke veldig bra betalt, ikke jeg heller..utebalt 30.000 tilsammen i mnd. Så jeg klapper meg selv på skulderen hver dag!!

vi bruker ca 4500 .Men vi handler brus og kjøtt i Sverige..

Vi fryser brød så vi slipper ¨å handle så ofte...

Sambo er veldig glad i pol øl men det regner vi utenfor.

Vi har gasnke gode middager hele måneden . Og vi koser oss med masse godt og frukt...Går fin fint ann å leve på 4000-5000

Annonse

Ikke sant!! Jeg å syns jo det er mye med 6000 til disse tingene..nå bruker vi jo aldri opp denne summen..som sagt, ca 4800 i mnd, og vi lever GODT! Men venninnen min mente at dette knapt kunne holde til halvparten av det vi trengte..meeen, hun handler også 1 gang om dagen da.. hehe

HI

Me er to vaksne og ein toåring, og brukar mel 4000 - 5000 kr i mnd. Eg handlar stort 1 gang i veka og fyller på til helga. Eg lagar ein god del mat frå botnen, og nyttar meg av tilbod som kjem. Feks handlar eg inn laks, torsk, kjøttdeig, kyllingfilet ol stort sett på tilbod. Eg er prisbevisst, men synes me har mykje god mat. Det er ofte mykje å spare på å lage ting sjølv framfor å kjøpe halvfabrikat, og ikkje tek det så mykje lengre tid heller. Eg synes og det er veldig greit å planlegge middagar for mange dagar i slengen, så slepp eg den dagleg grublinga på kva me skal ha, for så å finne eitt eller anna lettvint frå frysedisken.

Me har to bleiebarn, men med landlordbleier til under 50 øre pr stk, så er ikkje det noko som ruinerar oss. Mannen sin lunsj på jobb og barnehagelunsjen er ikkje med i denne rekneskapen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...