jnmenm Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 er/var 8+3 dager...startet å blø i stad og kommer rent blod....null håp...har ikke vondt eller mensmurringer...aldri mistet før, og trodde ikke jeg skulle reagere så kraftig på dette....ikke at jeg mener at jeg ikke trodde det var trist, misforstå meg rett, men er noe med naturens gang osv...nå hadde jeg bare håpet så inderlig at jeg ikke mistet....fryktelig trist og tomt...
to jenter og ett gull i magen Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 jeg har ikke hatt smerter. men i 7 uker har jeg hatt masse friskt blod og blodblanda slim hver dag. jeg hadde en stor blodansamling i livmora som tømte seg. så ikke fortvil:) ring og bestill tidlig ul:)
Mommy Mia Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Uff da:/ samme som skjedde meg,ingen smerter en friskt blod!men både lege og sjukehus sa at jeg ikke skulle ta sorgen på forskudd! Det er visst ikke uvanlig,selvom det gikk feil vei hos meg! Ring legen tidlig imorgen, krev ultralyd samme dag og ta deg ut noen sjuke-dager. Jeg krysser fingrene for at spiren klorer seg fast
Mommy Mia Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Uff da:/ samme som skjedde meg,ingen smerter en friskt blod!men både lege og sjukehus sa at jeg ikke skulle ta sorgen på forskudd! Det er visst ikke uvanlig,selvom det gikk feil vei hos meg! Ring legen tidlig imorgen, krev ultralyd samme dag og ta deg ut noen sjuke-dager. Jeg krysser fingrene for at spiren klorer seg fast
Sydamen Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Jeg er samme båt for øyeblikket. Hadde en smertefri blødning lørdag morgen, det kom litt klumper ( som en lett mensblødning), satt 4 timer å ventet på legevakten. Når jeg ble undersøkt hadde jeg sluttet å blø. Men kunne ikke få noe sikkert svar på om jeg har mistet. Så nå er der full rull med blodprøver siden jeg bare er 6 uker på vei. Grusomt å ikke vite.
jnmenm Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2011 takk for svar og noe oppmuntring til tross....skal ringe legen etterpå og håper jeg kan få en UL for å se om lille spire har festet seg alikevel...man blir veldig trist av dette...
to jenter og ett gull i magen Skrevet 7. juni 2011 #7 Skrevet 7. juni 2011 ja jeg vet:( har hatt det sånn i 7 uker. nå som jeg har sluttet å blø er jeg redd for MA. alltid noe man skal bekymre seg over. kom med en oppdatering da.
jnmenm Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2011 blør fortsatt...det stoppet litt opp i natt, også kom det en ny runde nå....føler iallefall at alt håp nå er ute....nå bare går jeg og tenker på at jeg snart skal starte på igjen...
jnmenm Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2011 nei, mente at jeg kan vente å se om blødning stopper, og at de ikke får gjort noe uansett....og tenker selv at det kan være greit å se om blødninger stopper....hvis jeg fortsatt hadde vært gravid,ville jeg jo bare fortsatt vært bekymret hvis blødningene ikke stoppet...alle tegn på graviditet er borte også...
Hannasbananas Skrevet 7. juni 2011 #11 Skrevet 7. juni 2011 Man blir dessverre ikke regnet som spesielt langt på vei når man er 6 uker. Ihvertfall ikke langt nok. Jeg begynte også å blø i uke 6, og fikk beskjed om det samme. Det føltes ikke spesielt hyggelig, nei. Det er visstnok nye retningslinjer og prosedyrer for dette, da man ikke ønsker å bruke ultralydressurser på dette. Men, det er jo ikke verre enn å bestille seg en privat UL, eller skaffe seg en gynekolog med UL-apparat, sistnevnte er mye billigere. Vi valgte det første, og har aldri angret på den tusen-lappen. Det er heller ingen empiriske bevis (nyere forskning) på at en truende abort kan unngås ved å holde seg mest mulig i ro. Er det en abort på gang, vil den skje uansett. Jeg leste MYE om dette da jeg blødde selv. Ønsker man dette, kan man jo uansett ta et par sykedager, eller be legen om en sykemelding. Nå skal det legges til at jeg blødde daglig, fra uke 6-14, både brunt, friskt, lilla og lyserosa blod, og er nå i uke 19, med en liten krabat med bankende hjerte. Det er mye vanligere å blø enn man kanskje skulle tro, og jeg kjenner mange som har gjort det. Ofte har blødningene ingenting med livmor/forster å gjøre, men at man har skjøre slimhinner i skjeden og/eller livmorhalsen. Det er også en mulighet for at du har noe som heter ektopi, en helt ufarlig tilstand hvor livmorslimhinnene gror ut på utsiden av livmorhalsåpningen. Denne kan veldig lett begynne å blø. Ektopi er veldig vanlig når man har gått på p-piller, men av en eller annen grunn er det mange leger som ikke engang vurderer det so en mulighet. Altså; er det en abort på gang, er det absolutt ingenting man kan gjøre. Men, det er veldig vanlig å blø, og det går ofte veldig bra! Lykke, lykke til! Jeg krysser fingrene for deg!
Hannasbananas Skrevet 7. juni 2011 #12 Skrevet 7. juni 2011 Ooops, blings fra meg. Blanda med noen lenger opp der. Jeg var i uke 9 da jeg ringte legen for andre gang, fikk ikke noe mer sympati eller tilbud om hjelp da, kaldt og hjerterått..! det eneste de tilbød var en graviditetstest.. Ehm, hjelper vel ikke så mye?! Krysser uansett fingre og tær! Og Karen83, trist å høre at du har mistet!
jnmenm Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 8. juni 2011 blir ikke noe klokere....var hos legen og de sa at mest sannsynlig har jeg ikke mistet, men eneste som kan påvise noe er UL. enten om jeg har mistet eller for å se om alt er bra ...men sykehuset prioriterer ikke dette...tenkte å grine meg til en UL!!
FirstAidKit Skrevet 8. juni 2011 #14 Skrevet 8. juni 2011 Uff, kjipe greier. Mitt tips er å betale for UL privat. Det gjorde jeg, og jeg angrer ikke! Fikk se et bankende hjerte til tross for blødning og brun spotting i 11 dager, og det synet fikk meg til å slappe av. Så kjøp deg en UL, du Lykke til!
jnmenm Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 9. juni 2011 Får henvisning til UL i morgen...gruer meg for om jeg har mistet...rart, men en følelse sier nei, men samtidig som jeg tenker at jeg har mistet etter å ha blødd så mye....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå