Gå til innhold

Adhd, Begavet el rett og slett helt normal?

Anbefalte innlegg

Har ei datter på 6 år (ble 6 i des) går i første klasse og er ei jente med "urolig" kropp. Hun så sitter veldig sjelden stille, det må skje noe hele tiden. Ett kjempefølsomt barn og innimellom får hun raserianfall så det går på innventaret løs. På skolen fungerer hun godt, hun ligger på 3,kl nivå i norsk og matte. Engelske ord og små setninger kan og har veldig god hukommelse. Hun er nysgjerrig og ønsker å vite..

Da hun begynte på skolen, ville de teste henne for ADHD, noe jeg mente ikke var nødvendig. Hun trenger litt tid for å tilpasse seg. Nå har de droppet det.

Vi har endret kosthold, testet ut hva hun kan bli #hyper# på etc og har en bedagelig hverdag.

Spørsmålet mitt er jo. Er hun bare begavet el er det noen som kjenner igjen noe av dette som mener no annet ?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det er vel ikke helt unormalt. Har lest om flere her http://community.babycenter.com/post/a28142469/what_is_your_childs_strength .

Selv har jeg en som skal utredes for ADHD, som jeg forelopig ikke klarer a se sterke akademiske sider hos. Men har alltid vert fysisk sterk. Han skal opp i 2 klasse.

• 2 måneder senere...

Vanskelig å si, men hun høres jo ut som en som ligger langt fremme i utviklingen foreløpig ihvertfall. Så lenge hun har roet seg med endret kosthold ville jeg bare slått meg til ro med at hun er ei smart jente uten adhd.

• 2 uker senere...

Ikke godt å si, men uansett, vær obs om hun etterhvert blir en "under-yter". Det er fort gjort å drepe læregleden hos slike som din datter... Viktig at lærere ikke maser og tvinger, men heller prøver å være litt kreative for å gi henne oppgaver hun trives med og utfordres med på en god måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...