elma82 Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 ..hva er det lurt å gjøre da? Småen på 1,5 år har akkurat funnet ut at det er veldig festlig å kaste kosedyra (som han MÅ ha for å kunne sovne) ut av senga når han er lagt. For da må jo mamma eller pappa komme og plukke dem opp igjen..Det er jo en vane han godt kan legge av seg igjen, synes jeg Til nå har han som regel bare gjort det en eller to ganger før han har sovnet, men noen ganger flere. Da har vi plukket opp ganske kjapt første gangen og drøyd det litt andre gangen. Vi har nå en periode sittet inne hos han til han sovnet. Men det utartet til masse tull og tøys (og nå til sist kasting) i lange tider før han sovna, så de siste kveldene har vi bare lagt han i senga og gått ut. Helt greit å gå inn en gang eller to, plukke opp ev kosedyr og si natta, men hva gjør vi hvis han bare fortsetter å kaste ut saker og ting?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Sånn holdt gutten (22 mnd) min på en liten stund også. Tilslutt var jeg lei av å løpe inn og plukke opp smokken og kosedyret hans. Gav han beskjed om at hvis han gjorde det en gang til så måtte han sove uten. Og at mamma tok med kosedyret og smokken i stua. Og neste gang han gjorde det så tok jeg det med i stua, så han skulle se at det ikke bare var noe mamma sa. Han begynte jo såklart å gråte, men jeg lot han gråte noen få minutter før jeg gikk inn igjen. Holdt på slik en 4-5 kvelder og da var det stopp. Tror han faktisk skjønte at mamma gjorde alvor og tok med seg sakene hans da han kastet det på gulvet.
Gjest Lusen Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Har en datter på 15 mnd som gjør samme sak - kaster lille stakkars Bæ ut av sengen, for deretter og gråte seg helt varm over at han ligger på gulvet utenfor rekkevidde helt alene.. Helt til vi kommer inn og plukker han opp og legger han ned til henne igjen, for da bare smiler hun og ler og vil leke med oss :-) Ganske så lur egentlig..! Har til nå ikke gjort noe annet enn og gå inn dit selvfølgelig og plukke han opp og fortelle henne at han ikke liker seg på gulvet alene :-) Skal prøve tipset ditt anonym
fairy76 Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 Min har også holdt på med det. Jeg går inn og plukker den opp og hiver den oppi senga til han igjen, men uten å snakke til han eller kose eller legge han ned. Synes det hjelper litt, han hiver dem hvertfall ikke ut mange ganger i løpet av en kveld.
Moden fersking Skrevet 9. juni 2011 #5 Skrevet 9. juni 2011 Jeg er ikke for straff, som å ta tingene med seg ut i stua. Tror det holder med å si at "hvis du kaster ut ... en gang til, så må han sove alene på det harde gulvet til i morgen tidlig, og det er ikke koselig". Vår lillegutt på 18 md. hiver alt ut av senga - dyne, pute, Snutten (kosekluten) og andre kosedyr, men det holder som regel med å plukke opp en gang. (Gjør han det en gang til, så får han holde på uten at vi kommer inn, og da er det ikke noe morsomt.) Han har fått en grei uvane med å skulle drikke litt vann før han sovner eller tas opp for å få litt kroppskontakt, men han vet det bare er en gang, og så sovner han. Ganske lurt egentlig. Og ganske søtt. Og ikke plagsomt for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå